Zo stel je een magische vijfsterrenervaring samen

Ga nog een stapje verder door gasten een gloednieuw perspectief te geven.
Door Airbnb op 29 mrt. 2018
5 min. leestijd
Bijgewerkt op 27 aug. 2021

In het kort

  • Streef ernaar om je gasten zich veilig te laten voelen en jou als host te vertrouwen

  • De band tussen gasten verbeteren

  • Nodig je gasten uit om zich onder te dompelen in je ervaring

  • Moedig gasten aan om zelf aan de slag te gaan en actief te leren

Sinds de lancering van ervaringen hebben we gezien hoe onze succesvolste hosts hun gasten een nieuw perspectief geven en soms zelfs de manier waarop ze denken of voelen veranderen. De onderstaande tips zijn door succesvolle hosts gebruikt om uitzonderlijke ervaringen te creëren en een gevoel van veiligheid, verbondenheid en zelfs transformatie voor gasten te creëren.

Een vertrouwensbasis opbouwen

Denk terug aan de laatste keer dat je een les hebt gevolgd, een evenement hebt bijgewoond of alleen hebt gereisd. Weet je nog dat je je een beetje nerveus voelde? Het is normaal om je in een nieuwe omgeving of bij het leren van een nieuwe vaardigheid niet op je plek te voelen. Van ganser harte betrokken zijn kan moeilijk zijn als je je kwetsbaar voelt. De eerste tip om een succesvolle ervaring te leiden, is ervoor zorgen dat je gasten zich veilig voelen en jou als host vertrouwen.

Amelia is de perfecte metgezel voor deze ervaring. Ze is een kundige gids die alles uitlegt en laat zien zodat je je op je gemak voelt en plezier beleeft.
John, on his Experience with Amelia, the Host of 'Hollywood by Horseback'
Door je gasten het gevoel te geven dat ze gezien worden, kun je een gevoel van veiligheid creëren en vertrouwen opbouwen. Onthoud de namen van je gasten en spreek ze vaak aan tijdens de reis. Als anderen onze namen kennen, voelen we ons gezien. Begroet je gasten bij naam en beschouw elke gast als een potentiële vriend.

Snelle tip: voordat je gasten aankomen, gebruik hun profiel om hun namen te onthouden. Als je je gasten persoonlijk ontmoet, herhaal je hun naam zodat je deze gemakkelijker kunt onthouden, zoals: "Bedankt dat je helemaal uit Detroit bent gekomen, Julie. Aangenaam kennis te maken."

Een andere manier om je gasten het gevoel te geven dat ze gezien worden, is door oogcontact met ze te houden en je aandacht gelijkmatig tussen hen te verdelen. Soms hebben stille gasten meer aandacht nodig om zich op hun gemak te voelen en om te benadrukken dat ze erbij horen.

Vergeet niet om elke gast hartelijk te begroeten. Verwelkom je gasten met een glimlach en de begroeting die gebruikelijk is voor je cultuur, zoals een handdruk of knuffel. Terwijl je dit doet, moet je je bewust zijn van culturele verschillen rond comfort bij fysiek contact en dwing iemand niet om begroet te worden als deze zich ongemakkelijk lijkt te voelen.

Het belangrijkste is dat je je gasten laat zien dat je ze graag wilt zien en dat ze zich echt welkom en speciaal voelen. Stel jezelf voor en vestig van in het begin je geloofwaardigheid. Met een goede introductie bouw je vertrouwen op bij je gasten. Het zou de vraag moeten beantwoorden: "Waarom is deze host uitgerust om me op deze ervaring te leiden?"

Leg je achtergrondverhaal uit, benadruk je passie en gespecialiseerde vaardigheden met betrekking tot de ervaring en vertel waarom je hebt besloten deze ervaring te organiseren.

Verkenning en verbinding aanmoedigen

Je hebt ervoor gezorgd dat je gasten zich welkom en veilig voelen. Nu zijn ze waarschijnlijk klaar om deel te nemen aan de activiteiten die je hebt gepland. Probeer elementen te bouwen waarmee gasten met elkaar kunnen communiceren en samen kunnen leren.

Verbeter de band tussen gasten. De kleine groepsgrootte is een van de dingen die Airbnb-ervaringen onderscheidt. Door gasten aan te moedigen om met elkaar te praten, kun je een gevoel van verbondenheid creëren en ervoor zorgen dat alle gasten zich welkom voelen en deel uitmaken van de groep.

Om de basis te leggen voor vloeiende gesprekken en verbindingen, kun je overwegen om aan het begin van de ervaring een ijsbreker te faciliteren. Stel bijvoorbeeld veelgestelde niet-opdringerige vragen die je gasten graag willen beantwoorden. Hier volgen een paar voorbeelden:

  • Waarom heb je voor deze ervaring gekozen?
  • Stel dat je iemand op aarde op deze ervaring zou kunnen brengen, wie zou het dan zijn en waarom?
  • Wanneer heb je voor het laatst iets nieuws geleerd?
  • Waar wil je naartoe waar je nog niet bent geweest?

Met zo'n ijsbreker kunnen je gasten een gemeenschappelijke basis vinden en onderwerpen identificeren voor een verder gesprek. Open vragen moedigen discussie aan, in tegenstelling tot vragen met een ja- of nee-antwoord. Koppel je gasten en spoor ze aan om met elkaar te praten over wat ze denken en voelen.

Creëer een dialoog, geen monoloog. Om een onvergetelijke, vloeiende ervaring voor je gasten te creëren, ontwerp je je ervaring zo dat je gasten actief deelnemen en zich onderdompelen in jouw wereld. Behandel je gasten als vrienden en praat met ze in plaats van tegen ze.

Groei en transformatie ondersteunen

Een vijfsterrenervaring is er een die de transformatie van je gasten ondersteunt. Deze transformatie kan een nieuw gevoel van comfort in je stad zijn, een connectie met een andere gast (of jij), of een nieuwe vaardigheid die ze mee naar huis kunnen nemen. Deze groei maakt je ervaring onvergetelijk en onvergetelijke ervaringen zijn degenen met de beste recensies.

In plaats van alleen een activiteit te demonstreren, nodig je je gasten uit om eraan deel te nemen. Door dit soort actief leren voelen ze zich bekrachtigd en worden ze aangemoedigd om een diepere band met je ervaring aan te gaan. Als je een moeilijke vaardigheid leert, overweeg dan om de taak in kleine delen op te splitsen en je gast de kans te geven om aan de slag te gaan, zelfs op een kleine manier. Als je een rondleiding geeft, probeer dan je gasten om hun feedback te vragen over de verhalen die ze hebben verteld of de bezienswaardigheden die ze hebben gezien.

Je gasten kunnen zo ondergedompeld zijn in hun ervaring dat ze zich niet realiseren hoe hun eigen perspectief is veranderd. Creëer aan het einde van je ervaring een moment waarop je gasten kunnen nadenken en vervolgens kunnen delen hoe ze zich voelen. Hier zijn enkele vragen die je aan je gasten kunt stellen:

  • Hoe voel je je nu, ten opzichte van vlak voordat de ervaring begon?
  • Welke informatie zou je met een vriend over deze ervaring willen delen?
  • Heb je jezelf verrast of ben je door iets anders verrast?

Doordachte hosts zijn het kloppende hart van Airbnb sinds het meer dan tien jaar geleden begon. Sterker nog, onze oprichters waren onze allereerste hosts. Sindsdien blijven we geïnspireerd door de manieren waarop hosts gasten uitnodigen om hun passies en community's te delen. Ze creëren magische ervaringen die de missie van Airbnb tot leven brengen door iedereen te helpen zich overal thuis te voelen.

In het kort

  • Streef ernaar om je gasten zich veilig te laten voelen en jou als host te vertrouwen

  • De band tussen gasten verbeteren

  • Nodig je gasten uit om zich onder te dompelen in je ervaring

  • Moedig gasten aan om zelf aan de slag te gaan en actief te leren

Airbnb
29 mrt. 2018
Was dit nuttig?