Verbeteringen voor professionele hosts
Opmerking: Dit artikel is gepubliceerd als onderdeel van Airbnb 2023: nieuw deze zomer. De informatie kan na publicatie gewijzigd zijn. Lees meer over onze nieuwste productrelease.
Met Airbnb 2023: nieuw deze zomer introduceren we 25 verbeteringen voor hosts én acht verbeteringen voor hosts die API-gekoppelde software gebruiken. Met deze verbeteringen kunnen jullie de kwaliteit van je advertenties beter in de gaten houden. Ook maken ze jullie dagelijks leven als host een stuk aangenamer.
Alle acht verbeteringen zijn toegankelijk vanuit je software, mits je leverancier deze geïntegreerd heeft. Als dat nog niet het geval is, kun je bij de softwareleverancier navragen wanneer dat gaat gebeuren.
Vertrekinstructies
Voeg gedetailleerde vertrekinstructies toe vanuit je software, net zoals dat je Huisregels toevoegt. Een checklist voor het vertrek stel je in een handomdraai samen met deze standaardtaken:
- gebruikte handdoeken verzamelen
- afval weggooien
- apparatuur uitzetten
- deuren op slot doen
- sleutels inleveren
Voor elke taak kun je meer informatie toevoegen. Geef bijvoorbeeld aan dat gasten restafval in de ene prullenbak moeten doen en de andere bak voor het recyclen van plastic is. Je kunt ook extra instructies toevoegen, zoals de barbecue afdekken na gebruik.
Gasten krijgen een dag voor vertrek een automatische herinnering met je vertrektijd en -instructies. Net als je Huisregels kunnen gasten je vertrekinstructies lezen voordat ze je accommodatie boeken. Zodra gasten zijn vertrokken, kunnen ze jou dit met één enkele tik of klik laten weten.
Tags voor recensies
Met Airbnb 2022: nieuw deze winter kregen gasten en hosts de mogelijkheid om gedetailleerdere feedback voor elkaar achter te laten. Sindsdien kunnen ze per categorie een sterrenbeoordeling geven en ook meteen aangeven wat er goed is gegaan of wat er beter had gekund. Gasten kunnen bijvoorbeeld tags toevoegen zoals 'reageerde altijd' of 'handige instructies' als ze jouw communicatie vijf sterren geven.
Deze functies zijn nu ook beschikbaar in je gekoppelde software. Je kunt gedetailleerdere beoordelingen voor gasten achterlaten en feedback krijgen over wat gasten leuk vonden en wat er beter kan.
Problemen met advertenties
Als een van je advertenties niet aan de basisregels voor hosts voldoet, krijg je in je software een overzicht van recente verblijven met problemen. Heeft een gast de aankomst bijvoorbeeld twee sterren gegeven omdat die niet kon binnenkomen, dan staat dit in het overzicht. Ook geven we daarin suggesties om je routine als host te verbeteren.
Advertentieproblemen in het overzicht zijn het gevolg van lage beoordelingen, feedback van gasten bij Airbnb Support of annuleringen door hosts. In het overzicht staat ook of je advertentie geschorst of verwijderd dreigt te worden.
Meldingen over basisregels
Je krijgt een e-mail en een pushmelding via je softwareleverancier als een van je advertenties niet aan de basisregels voor hosts voldoet en een waarschuwing heeft ontvangen of dreigt te worden geschorst of verwijderd. Via die melding heb je toegang tot een overzicht met advertentieproblemen. Daarin staat wat er precies gemeld is en hoe je dat probleem kunt oplossen.
Je krijgt ook informatie over wanneer een advertentie weer geactiveerd mag worden en hoe je bezwaar maakt tegen het verwijderen van een advertentie. Bezwaar maken kan alleen rechtstreeks via Airbnb.
Categoriegegevens
Dankzij Airbnb-categorieën ontdekken gasten miljoenen unieke accommodaties over de hele wereld. Accommodaties zijn in meer dan 60 verschillende categorieën ingedeeld op basis van stijl, locatie en afstand tot een activiteit.
Nu kun je in je software nazoeken in welke Airbnb-categorie al je advertenties staan. Dit was een belangrijkste verzoeken van hosts en geeft je inzicht in hoe je accommodaties op Airbnb worden weergegeven.
Nalevingsmeldingen
Je krijgt een melding in je gekoppelde software als je een verplicht nalevingsformulier moet invullen of andere bedrijfsgegevens moet verstrekken. Ook kun je nu berichten in je software binnenkrijgen als we aanvullende gegevens nodig hebben.
Volgens de lokale wetgeving moeten we bedrijfsgegevens van hosts op Airbnb verzamelen en verifiëren. Dankzij deze update mis je nooit meer nalevingsvereisten en kun je dit soort gegevens via je software verstrekken.
Aantal toegestane huisdieren
Je hebt ons verteld dat je precies wilt kunnen aangeven hoeveel huisdieren je kan huisvesten. Nu kun je eenvoudig het maximum aantal huisdieren invoeren dat je wilt verwelkomen, tot vijf.
Promotie voor nieuwe advertenties
We begrijpen ook dat jullie graag via je software een promotie voor nieuwe advertenties willen kunnen instellen. Nu kun je automatisch 20% korting geven op de eerste drie boekingen als je een nieuwe advertentie aanmaakt.