Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het
Gast

Waarom je boekingsaanvraag door de host kan zijn afgewezen

Hosts kunnen niet aan elke aanvraag gehoor geven. Daarom vereisen sommige hosts dat gasten een boekingsaanvraag indienen. Daarna hebben hosts 24 uur de tijd om te reageren op de aanvraag van de gast.

Mogelijke redenen waarom hosts boekingsaanvragen afwijzen

Als je begrijpt waarom hosts boekingsaanvragen afwijzen, heb je een idee hoe je dit kunt voorkomen. Dit zijn veelvoorkomende redenen waarom een host een aanvraag kan afwijzen:

  • Gasten hebben geen recensies of negatieve recensies. Hosts vertrouwen vaak op recensies van gasten om te bepalen of ze betrouwbaar zijn en passen bij hun Huisregels.
  • Speciale verzoeken waar de host niet aan kan voldoen. Soms hebben gasten speciale verzoeken die verder gaan dan wat in de advertentie wordt aangeboden, zoals vroeg aankomen, laat vertrekken, extra voorzieningen, extra parkeergelegenheid of accommodatie voor meer mensen dan de ruimte toelaat. Als de host niet aan deze verzoeken kan voldoen, kan deze de aanvraag afwijzen.
  • Datums zijn niet beschikbaar. Soms wordt een boekingsaanvraag afgewezen als de kalender van de host niet up-to-date is en de datums niet beschikbaar zijn.
  • De gast boekt namens iemand anders. Aanvragen namens andere mensen, zoals familieleden of vrienden, zijn niet toegestaan op Airbnb.
  • Onduidelijke communicatie of gebrek aan transparantie. Een boekingsaanvraag indienen zonder informatie te verstrekken, zoals wie de gasten zijn en wat de reden van je verblijf is, kan ervoor zorgen dat de host je boekingsaanvraag afwijst. Hosts stellen duidelijke communicatie en transparantie op prijs, zodat ze zeker weten dat hun accommodatie aan de verwachtingen van gasten voldoet.

Wat je kunt doen voordat je boekt, zodat de host een beter beeld van je krijgt

Tips voor een geslaagde boeking:

  • Voltooi je Airbnb-profiel. Met een uitgebreid profiel schets je een betrouwbaar beeld van jezelf voor hosts die je nog niet kennen. Zo zorg je voor het nodige onderlinge vertrouwen.
  • Verifieer je identiteit op Airbnb. Als je nieuw bent op Airbnb, laat dan je identiteit verifiëren om het vertrouwen te vergroten.
  • Stuur de host een bericht om navraag te doen of vermeld de nodige aanvullende informatie bij je boekingsaanvraag. Laat de host weten waarom je de ruimte leuk vindt, wie er met je meekomt, waarom je naar de betreffende regio komt en wat je verder het vermelden waard vindt.
  • Lees de Huisregels en de advertentiebeschrijving van de host en laat weten dat je hiervan op de hoogte bent. Laat de host weten dat je de Huisregels hebt gelezen en dat je je eraan zult houden tijdens het verblijf. Stuur de host een bericht als je vragen hebt over de accommodatie.

Opmerking: hosts krijgen de profielfoto van een gast niet te zien wanneer ze op een boekingsaanvraag reageren. Ze zien de foto pas nadat ze de aanvraag hebben geaccepteerd en de boeking is bevestigd. Lees meer over welke informatie over gasten aan hosts wordt getoond voordat ze een aanvraag accepteren.

Afgewezen boekingsaanvragen en ons Anti-discriminatiebeleid

Hosts op Airbnb moeten zich houden aan ons Anti-discriminatiebeleid. Dit betekent onder meer dat hosts zich altijd gastvrij opstellen, ongeacht de achtergrond van hun gasten. Als je denkt dat je boekingsaanvraag is afgewezen om een reden die in strijd is met ons Anti-discriminatiebeleid, laat het ons dan weten.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

Krijg hulp bij je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden