Bij het typen van de zoektermen krijg je suggesties. Om deze te bekijken, gebruik je de pijltjestoetsen omhoog en omlaag. Met enter maak je een keuze. Als de selectie een zin is, wordt die zin als zoekopdracht gebruikt. Als de suggestie een link is, wordt de pagina geopend in de browser.
Zo werkt het
Gast

Waarom je betaling wordt geweigerd of niet werkt

Betalingen kunnen om een aantal redenen worden geweigerd. Hier zijn voorbeelden van veelvoorkomende foutmeldingen en mogelijke oplossingen.

Verificatieverzoek afronden ter bevestiging van je creditcard of betaalpas

Als je bank verificatie vereist, stuurt die een verificatieverzoek naar Airbnb. Vervolgens is het aan jou om deze verificatie af te ronden. Mislukt de verificatie of rond je deze niet af, dan krijg je mogelijk een van deze foutmeldingen:

  • Het lijkt erop dat je bank de betaling heeft geweigerd.
  • Als je de beveiligingscontrole niet doorstaat, wordt je transactie geweigerd.

Controleer of je creditcardmaatschappij of bank over je contactgegevens beschikken en neem contact met ze op als je problemen hebt met het verificatieverzoek. Lees meer over hoe je je betaalpas of creditcard bevestigt met 3DS-verificatie.

Controleren of je postcode, CVV en andere gegevens correct zijn

Als het factuuradres, de CVV, het kaartnummer of andere gegevens niet overeenkomen met de gegevens van je betaalmethode, wordt je betaling mogelijk geweigerd. In die gevallen krijg je wellicht een van deze foutmeldingen:

  • Er ging iets mis met het toevoegen van je betaalmethode.
  • De postcode moet overeenkomen met de gegevens van je bank.
  • Je aanvraag kon door een serverfout niet worden voltooid.
  • Transactie niet toegestaan.
  • Ingevoerde valuta is niet toegestaan in dit land.

Controleer altijd je ingevoerde gegevens. Deze moeten exact overeenkomen met de gegevens op je creditcard/betaalpas of bankafschrift. Lukt het dan nog steeds niet om te betalen, neem dan contact op met je bank of financiële dienstverlener. Ook kun je een andere betaalmethode proberen.

De betaling later opnieuw proberen

Bij een van de volgende foutmeldingen heeft ons systeem mogelijk ongebruikelijke activiteit met je account gedetecteerd:

  • Je hebt je toegangsquotum voor Airbnb bereikt.
  • Het lijkt erop dat deze betaalmethode niet kan worden toegevoegd.
  • Deze creditcard kan nu niet worden toegevoegd.

Je moet maximaal 24 uur wachten met inloggen op je account. Probeer daarna opnieuw te betalen.

Een andere betaalmethode gebruiken

Bij een van de volgende foutmeldingen moet je mogelijk een andere betaalmethode gebruiken:

  • Er is iets misgegaan.
  • Je kaart kan niet worden geverifieerd.
  • Kan deze actie niet uitvoeren.
  • We konden je creditcard niet autoriseren voor een betaling.
  • Ongeldig bedrag.
  • Betalingsfout: bedrag is te hoog.
  • Niet honoreren.

Neem eerst contact op met je bank of financiële dienstverlener. Lukt het nog steeds niet om te boeken? Gebruik dan een andere betaalmethode.

De valuta waarin je betaalt wijzigen

Mogelijk gelden er beperkingen voor de valuta op het moment van betalen. Dat ligt bijvoorbeeld aan het land waarin je woont of de betaalmethode die je gebruikt. In dat geval krijg je de foutmelding: We kunnen deze betaling niet voltooien in jouw valuta.

Je kunt dan proberen in de voorgestelde valuta te betalen of een andere betaalmethode gebruiken.

Transactielimiet van je betaalmethode controleren

Mogelijk heeft je bank of financiële dienstverlener een transactie- of daglimiet ingesteld voor je betaalmethode. Als je bedrag hoger is dan deze limiet, wordt je betaling niet verwerkt. In dat geval krijg je een van de volgende foutmeldingen:

  • Laten we het opnieuw proberen. Soms werkt het als je de valuta verandert.
  • account_volume_limit

Neem contact op met je bank of financiële dienstverlener voor hulp. Vraag bijvoorbeeld of ze je daglimiet kunnen verhogen. Je kunt ook een andere betaalmethode proberen.

Gebruik je Alipay om via de Airbnb-app te betalen, dan krijg je mogelijk de volgende foutmelding: Bestelling bestaat niet – Alipay.

Probeer in dat geval te boeken via een computer of mobiele browser.

Andere foutmeldingen

Mogelijk krijg je een foutmelding die niet in dit artikel staat. Vraag dan eerst aan je bank of financiële dienstverlener waarom het niet lukt om te betalen.

Blijf je tegen problemen aanlopen, probeer dan een andere betaalmethode of neem contact met ons op voor hulp.

Had je iets aan dit artikel?

Gerelateerde artikelen

Krijg hulp bij je boekingen, account en nog veel meer.
Inloggen of aanmelden