Tips voor vijfsterrenbeoordelingen van een geweldige host

Authenticiteit en verbinding zijn de sleutel tot goede recensies.
Door Airbnb op 12 sep. 2018
5 min. leestijd
Bijgewerkt op 27 aug. 2021

In het kort

  • Als je begint, kun je overwegen om zoveel mogelijk datums voor ervaringen aan je kalender toe te voegen.

  • Het is belangrijk dat gasten zich veilig, op hun gemak en verzorgd voelen.

  • Benader na de ervaring je gasten en vraag hen om een recensie achter te laten

  • Probeer het luchtig en leuk te houden en maak je niet druk over de kleine dingen

We hebben onlangs met Ruthy gesproken, host van 'De beste smaken van Lissabon', om te praten over haar ervaring met het opstarten en uitvoeren van een culinaire ervaring met meer dan 3.000 recensies. Ruthy en haar mede-host Rita organiseren zes dagen in de week twee ervaringen. Ze is van 's ochtends tot 's avonds met haar bedrijf bezig. Haar doel is om Portugal bekend te maken om zijn heerlijke gerechten en unieke drankjes, en om reizigers een authentieke kant van Lissabon te laten zien die ze misschien zelf niet hadden kunnen ontdekken.

Hoe heeft Ruthy duizenden gasten kunnen rondleiden en veel van hen geïnspireerd fantastische recensies te geven? Lees meer over wat haar tot een succesvolle host maakt.

Hoe voelde het om je ervaring te lanceren? Je lijkt een geboren host. Was je ooit nerveus?

Jazeker! Ik was ontzettend nerveus over wat gasten zouden verwachten van mij en de ervaring. Ik probeer mijn zenuwen niet te laten zien en mijn gasten als vrienden te behandelen. Ik vind het geweldig om nieuwe mensen te ontmoeten, dus ik probeer verhuren te zien als een manier om nieuwe vrienden te maken.

Wat heeft je geholpen om je ervaring te lanceren en je eerste gasten te krijgen?

Toen ik voor het eerst begon, had ik elke dag datums beschikbaar. Zelfs als ik slechts een of twee gasten op sommige van deze ervaringen had ontvangen, was het voor mij in het begin de moeite waard om mijn eerste recensies te krijgen.

Ik zou een nieuwe host in het begin vragen om zoveel mogelijk datums vrij te geven om te proberen die eerste recensies te krijgen. Misschien heb je niet elke dag tijd, maar doe wat je kan. Zelfs als je een of twee gasten hebt, kunnen dat je eerste recensies worden.

Je hebt duizenden gasten ontvangen. Waar komen je boekingen vandaan?

De meeste van mijn boekingen komen rechtstreeks via Airbnb, maar mond-tot-mondreclame is ook een goede bron van gasten geweest. Onlangs vertelden gasten me dat ze hun reis naar Lissabon in een café bespraken, en een paar in de rij naast hen onderbrak ze en zei dat ze mijn ervaring moesten proberen.

Veel recensies

hebben, helpt zeker, maar ik denk dat de kwaliteit van de recensies ook erg belangrijk is.

Doe je iets speciaals om ervoor te zorgen dat je gasten goede recensies achterlaten?

Aan het einde van mijn ervaring maak ik een groepsfoto en na de ervaring stuur ik deze naar mijn gast via een Airbnb-bericht en vraag ik hen om een recensie achter te laten als ze het leuk hebben gehad.

Het lijkt erop dat je gasten zulke geweldige recensies achterlaten omdat ze echt een goede tijd met je hebben. Heb je advies voor nieuwe hosts over hoe je ervoor kunt zorgen dat gasten een fijne tijd beleven?

Weet je, het beste advies dat ik ooit heb gekregen, was van een vriend van me. Hij zei al aan het begin tegen me: "Pas op dat je niet leegloopt als je elke dag dezelfde ervaring host en dezelfde verhalen aan het vertellen bent. Houd er rekening mee dat dit misschien de honderdste keer is dat je dit doet, maar dat dit de allereerste keer is dat de gasten dit doen."

Dat blijft me echt bij. Voorafgaand aan elke ervaring neem ik een moment voor mezelf en herinner ik mezelf eraan dat dit voor mijn gasten de eerste keer is. Ik probeer mezelf in hun plaats te stellen. Hierdoor kan ik mijn ervaring door hun ogen zien. Als host kan ik gewoon geen slechte dag hebben - of ik kan de gasten niet laten weten dat ik een slechte dag heb of dat ik gestrest ben.

Het goede nieuws is dat gasten zich op een goede plek bevinden en meestal in een zeer open en gelukkige stemming zijn. Ze zijn meestal op vakantie, dus als ik opgewekt en vrolijk blijf en ze als vrienden behandel, dan zullen we het geweldig hebben.

Ik merk ook dat de meeste gasten het Airbnb-merk vertrouwen, dus als ze naar de ervaring komen, voelen ze zich veilig. Ze hebben het gevoel dat ze de ervaring en mij als host kunnen vertrouwen en dat als er iets misgaat, ze contact kunnen opnemen met Airbnb om te helpen.

Maar hoe zit het met die dagen die uitdagend zijn? Die zijn er nu eenmaal.

Ja, inderdaad. Vorige week was het bijvoorbeeld 44 graden Celsius (114 graden Fahrenheit) in de schaduw in Lissabon. Of soms regent het en worden we allemaal nat, maar als ik er geen probleem van maak, zijn de gasten blij. Als het heet is zorg ik dat mijn gasten bij elke stop genoeg water krijgen. Als het regent zorg ik voor een leuke, luchtige stemming. Ik houd altijd in mijn achterhoofd dat als ik het niet erg vind, de gasten er ook geen probleem van maken. Blijf gewoon doorgaan, blijf vrolijk en lach erom!

Hoe zorg je ervoor dat je gasten met elkaar in contact komen?

Ik stel eerst heel gewone vragen, bijvoorbeeld waar ze vandaan komen en hoe lang ze in Lissabon zullen zijn? Als gasten verlegen zijn en niet te veel vertellen, maak ik wat meer tijd voor ze vrij. Ik stel ze bijvoorbeeld vragen over hun baan of hobby's. Ik probeer echt tijd te besteden aan het leren kennen van elke gast. Ik vind het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en meer over ze te weten te komen. Als ik vragen stel over een gast, hoort een andere gast vaak dat hij of zij graag schildert en doet hij of zij mee aan het gesprek.

Ik probeer het luchtig en leuk te houden, en als ik het gevoel heb dat het gesprek misschien in de richting van politiek gaat, laat ik de gasten weten dat er een paar onderwerpen zijn die verboden zijn. Ik probeer dit op een lichte manier te doen en stuur het gesprek dan naar iets anders.

Je verhuurt nu bijna elke dag. Heb je advies voor hosts die dit ook vaak willen doen?

Het is hard werken. Ik vind het geweldig, en ik ontmoet elke dag nieuwe mensen. Maar ik ben ook altijd met mijn werk bezig. Echt letterlijk tot het moment dat ik 's avonds laat mijn hoofd op mijn kussen leg. Het is geweldig om mijn eigen baas te zijn, maar ik heb hier veel werk in gestoken.

De volgende stap voor jou? Hoe zie je je culinaire ervaring verder evolueren de komende jaren?

Ik wil een tweede eetervaring in een ander district lanceren. Vroeger organiseerde ik een ervaring in een toeristisch gebied van Lissabon, en het was niet zo populair, dus ben ik op zoek naar een ander gebied met veel authentieke restaurants, zodat ik mijn gasten kan laten zien hoe Portugal echt is.

Wat kan Airbnb doen om jou als host beter te ondersteunen?

Het enige wat ik echt wilde, was de mogelijkheid om het aantal gasten in een ervaring te wijzigen. Soms belt een restaurant me om te zeggen dat ze op een bepaalde datum alleen plek hebben voor een bepaald aantal mensen. Ik keek onlangs op de app en zag dat het nu mogelijk is om het aantal gasten voor een enkele ervaring aan te passen.

Al het andere is tot nu toe vrij eenvoudig te gebruiken en ik vind het geweldig om deze updates te zien naarmate Airbnb-ervaringen groeien.

In het kort

  • Als je begint, kun je overwegen om zoveel mogelijk datums voor ervaringen aan je kalender toe te voegen.

  • Het is belangrijk dat gasten zich veilig, op hun gemak en verzorgd voelen.

  • Benader na de ervaring je gasten en vraag hen om een recensie achter te laten

  • Probeer het luchtig en leuk te houden en maak je niet druk over de kleine dingen

Airbnb
12 sep. 2018
Was dit nuttig?