Creëer een vijfsterrenverblijf

Zorg voor een onvergetelijke reis met deze supertips.
Door Airbnb op 8 mei 2024
3 min. leestijd
Bijgewerkt op 8 mei 2024

Een goede voorbereiding is de basis van een vijfsterrenaccommodatie. Ga daarom met deze vijfstappengids aan de slag.

Stap 1: Verwachtingen stellen

Maak je advertentie aantrekkelijk en wees eerlijk over wat je aanbiedt.

  • Wees transparant over wat gasten mogen verwachten. Vertel uitgebreid over je buurt en voorzieningen, zodat gasten voor zichzelf de juiste beslissing kunnen nemen.

  • Werk je advertentie bij als je accommodatie verandert. Voeg bijvoorbeeld nieuwe voorzieningen of actuele foto's toe. Sommige hosts passen hun foto's zelfs aan het seizoen aan.

"Beschrijf de merkwaardigheden van je accommodatie op een duidelijke en eerlijke manier", zegt Nikki, een Superhost in San Francisco. "Probeer je in te leven in je gasten. Door voldoende transparantie te geven, help je gasten de juiste accommodatie te kiezen."

Stap 2: Probleemloze aankomst en vertrek

Gasten verwachten een probleemloze aankomst en vertrek.

  • Geef duidelijke aankomstinstructies. Leg alles stapsgewijs uit en voeg nuttige informatie toe, zoals foto's of een kaart met pijlen.

  • Beperk het aantal taken voor vertrek. Gasten mogen niet te lang bezig zijn met je instructies. Vertel gasten hoe ze de deur op slot moeten doen als ze vertrekken.

"We houden het vertrek zo eenvoudig mogelijk", zegt Keshav, lid van de Adviesraad van hosts en Superhost in New Delhi. "De schoonmaker doet alles, zodat de gasten zich nergens zorgen over hoeven te maken."

Stap 3: Een warm onthaal

Welk gevoel wil je gasten geven als ze je accommodatie binnenkomen? En wat zullen ze zeker niet vergeten na hun verblijf?

  • Zorg voor een gezellige inrichting. Kussens en plaids horen bij een comfortabel verblijf. Gasten moeten ook een plekje hebben voor hun spullen.

  • Breng je community onder de aandacht. Hang bijvoorbeeld een schilderij van een plaatselijke kunstenaar op of leg iets lekkers uit de regio klaar. In je reisgids kun je je favoriete plekjes opnemen.

  • Zorg dat je beschikbaar bent. Laat gasten weten dat ze je altijd kunnen bereiken. Stel in dat je een melding krijgt als gasten berichten sturen.

"Het belangrijkste is dat gasten zich thuisvoelen in de accommodatie", zegt Catherine, een Superhost in Columbus, Ohio. "Neem de tijd om spullen op te ruimen die gasten het gevoel geven dat ze in de woning van iemand anders verblijven."

Stap 4: Voorbereiden op het onverwachte

Denk goed na over hoe je eventuele problemen tijdens het verblijf van een gast kunt oplossen.

  • Zorg voor noodvoorzieningen. Voorzie je accommodatie van een brandblusser, een EHBO-koffer en een zaklamp. Deel ook alarmnummers in het geval dat gasten hulp nodig hebben.

  • Begrijp hoe je beschermd bent. AirCover voor hosts biedt een complete bescherming, is altijd inbegrepen én is altijd gratis.

  • Stel een ondersteuningsteam samen. Zorg ervoor dat je kunt rekenen op mensen die je accommodatie mee willen onderhouden. En voorzie een co-host, zodat je altijd iemand hebt die gasten te woord kan staan.

Stap 5: Recensies geven en krijgen

Met behulp van beoordelingen en recensies kun je verbeteringen doorvoeren én het vertrouwen van gasten vergroten.

  • Schrijf recensies over je gasten. Dit is je kans om ze te bedanken, feedback te geven en ze eraan te herinneren om over jou een recensie te schrijven. Hosts en gasten hebben na het vertrek 14 dagen om elkaar te beoordelen.
  • Vergeet de sterrenbeoordelingen niet. Gasten kunnen hun algemene verblijf beoordelen en je sterren geven voor netheid, nauwkeurigheid, aankomst, communicatie, locatie en waar voor je geld.
  • Reageer op recensies. Daarmee laat je zien dat je openstaat voor verbetering. Reageer je op de openbare recensie van een gast, dan komt je reactie direct onder de recensie te staan.

"Het is belangrijk om recensies ernstig te nemen", zegt Sadie, een Superhost in Santa Fe, New Mexico. "De feedback van gasten dient als leidraad om vijfsterrenbeoordelingen te krijgen."

Is je accommodatie nog niet voor het eerst geboekt? Dan kun je persoonlijke begeleiding krijgen van een Superhost. Dit zijn de hoogst beoordeelde en meest ervaren hosts op Airbnb.

De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

Airbnb
8 mei 2024
Was dit nuttig?