Omgaan met slechte recensies
Slechte recensies kunnen vervelend zijn, maar zelfs de best beoordeelde hosts krijgen ze van tijd tot tijd. Hier zijn een paar tips om met negatieve feedback van gasten om te gaan.
Reageren op slechte recensies
Met een openbare reactie laat je gasten zien dat je openstaat voor suggesties. Een kort, vriendelijk antwoord kan andere gasten overtuigen dat je hun ervaringen belangrijk vindt.
"Ik verwacht niet dat een host alleen maar toprecensies heeft", zegt Andrew, een gast die ook Superhost is in Berlijn. "Hosts die kritische feedback serieus nemen, hebben bij mij juist een streepje voor."
Tips om op slechte recensies te reageren:
- Bedank gasten voor hun feedback. Dit kan bijvoorbeeld gewoon met: "Bedankt voor je recensie. Fijn dat je de tijd hebt genomen om iets over je verblijf te vertellen."
- Vertel wat je doet om je accommodatie te verbeteren. Je zou kunnen schrijven: "Sorry dat de bedden ongemakkelijk waren. Een goede nachtrust is belangrijk, dus op elk bed ligt nu ook een topmatras."
Je kunt een verwijderingsverzoek sturen voor een recensie die volgens jou niet aan ons Recensiebeleid voldoet, zoals een vergeldingsrecensie.
Gaandeweg verbeteren
Problemen met de nauwkeurigheid en netheid zijn twee van de meest voorkomende redenen dat gasten hosts minder dan vijf sterren geven. Gebruik feedback van gasten als een kans om als host te groeien.
Dit zijn een paar manieren om gasten te laten zien dat je altijd open staat voor verbetering:
- Zie feedback als een kans. Gasten bieden perspectieven waar je misschien niet aan gedacht hebt, zoals de aankomst makkelijker maken of meer handdoeken klaarleggen.
Wees transparant. Houd je foto's en advertentiebeschrijving up-to-date en laat zien wat je op dit moment aanbiedt. Leg uit hoe je mogelijke minpuntjes aanpakt, zoals oordopjes klaarleggen als je straat lawaaierig is.
- Verhuur op een inclusieve manier. Zorg ervoor dat elke gast zich welkom voelt door genderneutrale taal te gebruiken en toegankelijke functies te benadrukken.
- Communiceer met gasten tijdens hun verblijf. Gebruik standaardberichten om te vragen hoe het gaat en pak eventuele problemen snel aan.
De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.