Wat je moet weten over het ontvangen van gezinnen

Vergroot je doelgroep door je plek met zorg voor te bereiden en je advertentie een update te geven.
Door Airbnb op 21 jul. 2020
5 min. leestijd
Bijgewerkt op 21 jul. 2023

In het kort

  • Als je je accommodatie geschikt maakt voor gezinnen, krijg je mogelijk meer boekingen

  • Werk je advertentie bij om aan te geven dat je ruimte gezinsvriendelijk is en voeg daar foto's van toe.

    • Zorg voor voorzieningen als een reiswieg en een kinderstoel

    • Ontdek wat Airbnb Support voor je kan doen bij problemen

    Nu veel kantoren, scholen en kinderdagverblijven over de hele wereld gesloten zijn, zijn ouders nu flexibeler met waar ze wonen en werken. Veel ouders willen wat vaker even weg, en soms ook voor langere tijd, naar een plek waar ze meer ruimte hebben en naar buiten kunnen.

    Niet elke ruimte is even veilig voor kinderen. Als je toch gezinnen met kinderen in je ruimte wilt laten verblijven, staan hieronder een paar handige weetjes en tips.

    Het loont om vooruit te plannen als je gezinnen wilt ontvangen

    Als je twijfelt over het ontvangen van gasten met kinderen in je ruimte, kun je een aantal stappen nemen voor je gemoedsrust.

    Communiceer vooraf over wat wel en niet beschikbaar is in je ruimte.

    Help ouders bij het inpakken door alle gezinsvriendelijke voorzieningen die al aanwezig zijn te vermelden. Je kunt in je reisgids ook winkels opnemen waar ze spullen kunnen kopen.

    Hieronder hebben we op een rijtje gezet hoe je je plek kunt voorbereiden op de komst van een gezin:

    • Kies voor stevig en veilig meubilair en vermijd glas, indien mogelijk.
    • Maak het opruimen gemakkelijker door rommel en onnodige decoratie te vermijden.
    • Plaats breekbare en scherpe voorwerpen buiten het bereik van kinderen.
    • Voorkom kapotte borden door je keuken in te richten met herbruikbare plastic bekers en borden.
    • Overweeg slotjes op kasten en beschermkappen op stopcontacten
    • Kies duurzame, gemakkelijk schoon te maken stoffen, zoals de materialen die worden gebruikt voor buitenkussens
    • Bedek hardhouten vloeren met wasbare tapijten

    Bescherm je woning en gasten door basisvoorzorgsmaatregelen te nemen.

    • Zorg voor gemoedsrust door een rook- en koolmonoxidemelder en een brandblusser in de buurt van het fornuis te installeren
    • Vergeet niet om deze voorzieningen in je advertentie aan te vinken en vervang regelmatig de batterijen.
    • Neem lokale noodnummers op in je Huishandleiding en zet ze op een snelle referentiekaart voor gasten.

    Overweeg om schoonmaakkosten in rekening te brengen.
    Veel hosts brengen een toeslag in rekening voor de kosten van schoonmaakproducten of een professionele schoonmaakdienst. Hier vind je meer informatie over het in rekening brengen van schoonmaakkosten, als je dat nu nog niet doet.

      Wees voorbereid op eventuele problemen.
      Een ongeluk zit in een klein hoekje, hoeveel voorzorgsmaatregelen je ook neemt. Gelukkig kun jij je als Airbnb-host op een paar manieren beschermen.

      Als je reizigers met een gezin wilt ontvangen, val je op door te benadrukken wat je speciaal voor hen doet. Het is bijvoorbeeld handig om veelgevraagde spullen te voorzien, zoals extra handdoeken en lakens, zodat ze zich nog meer thuisvoelen op je plek. Ook is het slim om voor extra toiletpapier en dingen te zorgen zoals zout, peper en andere kookbenodigdheden.

      Laat je inspireren door host Elsie uit Nashville, die vertelt hoe ze een woning gezinsvriendelijk maakt:

      Tip: Je kunt nooit te veel schoonmaakspullen hebben (zoals keukenrollen, desinfecterende doekjes en vlekkenverwijderaar) of te goed voorbereid zijn op langere verblijven.

      Zorg dat gasten weten wat je aanbiedt

      Als je je accommodatie hebt voorbereid op gezinnen, is het tijd om je accommodatie onder de aandacht te brengen door je advertentiegegevens en voorzieningen bij te werken.

      • Controleer of je advertentietitel nog klopt, want daarmee trek je gasten aan die bij jouw accommodatie passen en wek je de juiste verwachtingen.
      • Gasten met kinderen kunnen hun zoekopdrachten filteren, dus het is belangrijk om ook je voorzieningen bij te werken. (Als je meer dan één advertentie hebt, kun je op de pagina met je advertenties de voorzieningen in al je accommodaties bijwerken.) Een kinderbedje en kinderstoel zijn onmisbaar voor gasten met een baby.
      • Vergeet niet voorzieningen als airconditioning, een wasmachine/-droger of keuken expliciet te vermelden.
      • Heb je een wasmachine? Vermeld dan of er wasmiddel aanwezig is en of er extra kosten van toepassing zijn.
      • Een kind wassen gaat nu eenmaal makkelijker in een bad, dus geef aan of je accommodatie daarover beschikt. Voeg in dat geval ook een foto aan je fotogalerij toe.
      • Controleer of je foto's volledig aansluiten bij je beschrijving. In onze stapsgewijze fotografiehandleiding staat hoe je jouw accommodatie en voorzieningen het beste in beeld kunt brengen.

      Gezinnen met kinderen brengen wat extra werk met zich mee, maar met bovenstaande voorzieningen maak je al je gasten blij.

      De Bescherming voor hosts bij materiële schade, Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts en Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen (allemaal onderdeel van AirCover voor hosts) gelden niet voor hosts die accommodaties verhuren of ervaringen organiseren in Japan, waar het verzekeringsprogramma voor Japan en de Verzekering voor ervaringen voor Japan van toepassing zijn. De bescherming is ook niet van toepassing op hosts die accommodaties aanbieden via Airbnb Travel LLC. Voor hosts die accommodaties of ervaringen op het Chinese vasteland aanbieden, is er het verzekeringsprogramma voor hosts in China. Houd er rekening mee dat alle dekkingsgrenzen in USD worden weergegeven.

      De Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts en de Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen worden verzorgd door externe verzekeraars. Voor hosts in het Verenigd Koninkrijk worden de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts en de Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen verzorgd door Zurich Insurance Company Ltd. en zonder extra kosten voor Britse hosts geregeld en afgesloten door Airbnb UK Services Limited. Airbnb UK Services Limited is een aangestelde vertegenwoordiger van Aon UK Limited, geautoriseerd en gereguleerd door de Financial Conduct Authority. Het FCA-registernummer van Aon is 310451. Je kunt dit controleren in het Register voor financiële diensten op de website van de FCA of door contact op te nemen met de FCA via 0800 111 6768 De polis van de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts en de polis van de Aansprakelijkheidsverzekering voor ervaringen (beide onderdeel van AirCover voor hosts) worden gereguleerd door de Financial Conduct Authority. De overige producten en diensten zijn geen gereguleerde producten van Airbnb UK Services Limited. FPAFF610LC

      De Bescherming voor hosts bij materiële schade is geen verzekering en is niet gerelateerd aan de Aansprakelijkheidsverzekering voor hosts. Dankzij de Bescherming voor hosts bij materiële schade krijg je bepaalde schade aan je woning en bezittingen vergoed als de gast die schade niet vergoedt. Voor accommodaties in de staat Washington worden de contractuele verplichtingen van Airbnb in het kader van de Bescherming voor hosts bij materiële schade gedekt door een verzekering die door Airbnb is afgesloten. Voor hosts die niet in Australië wonen of werken, zijn deze voorwaarden van de Bescherming voor hosts bij materiële schade van toepassing. Voor hosts die in Australië wonen of werken, zijn de voorwaarden van de Bescherming voor hosts bij materiële schade voor Australische gebruikers van toepassing op de Bescherming voor hosts bij materiële schade.

      De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

      In het kort

      • Als je je accommodatie geschikt maakt voor gezinnen, krijg je mogelijk meer boekingen

      • Werk je advertentie bij om aan te geven dat je ruimte gezinsvriendelijk is en voeg daar foto's van toe.

        • Zorg voor voorzieningen als een reiswieg en een kinderstoel

        • Ontdek wat Airbnb Support voor je kan doen bij problemen

        Airbnb
        21 jul. 2020
        Was dit nuttig?