De advertentie voor hosts optimaliseren

Opvallen met een goede beschrijving en effectieve prijsstrategie.
Door Airbnb op 12 dec. 2023
2 min. leestijd
Bijgewerkt op 12 dec. 2023

Aangezien je inmiddels een schat aan ervaring hebt opgedaan als host of co-host op Airbnb, kun je je kennis doorgeven aan de hosts met wie je samenwerkt zodat ook zij succes boeken.

Een goede advertentie maken

Je weet inmiddels precies hoe je een pakkende advertentietitel bedenkt en de aanwezige voorzieningen in een advertentie opneemt. Dat betekent dat jij andere hosts kunt helpen met het opstellen van een aantrekkelijke advertentie. En hebben ze al een advertentie, dan kun je die verder perfectioneren.

Met een pakkende titel en beschrijving, goede foto's, een lijst met alle voorzieningen en een scherpe prijs kun jij ervoor zorgen dat de accommodatie van de host goed voor de dag komt.

Een nauwkeurige advertentiebeschrijving opstellen

Of een advertentie effect sorteert, hangt grotendeels af van de beschrijving. Die vertelt gasten immers wat ze kunnen verwachten en wat de pluspunten van de ruimte zijn.

Het is zaak om een zo nauwkeurig en gedetailleerd mogelijke beschrijving op te stellen, zodat je de juiste verwachtingen wekt en zoveel mogelijk boekingen binnenhaalt. Verder kun je de accommodatie extra laten opvallen met een serie recente foto's.

Doorgewinterde co-host Jimmy uit Palm Springs, Californië, maakt desgewenst de advertentie aan voor hosts die net op Airbnb beginnen. Voor meer ervaren hosts zet hij de puntjes op de i, zodat hun advertentie een geweldige beschrijving en een goede Huisregels bevat.

Dit is bijvoorbeeld de eerste alinea van een beschrijving die Jimmy heeft opgesteld voor een van de accommodaties waarvan hij co-host is:

Neem je gezin of je vrienden mee naar dit huis in Spaanse bohemien-stijl met meer dan genoeg ruimte, zowel binnen als buiten. In de achtertuin is een zoutwaterzwembad met een ondiep gedeelte om te zonnebaden, plus een bubbelbad waar je met z'n achten in past. En binnen leiden de terracottategels je vanzelf naar de comfortabele slaapkamers.

Een effectieve prijsstrategie uitstippelen

Zelfs als je geweldige foto's hebt gemaakt en de perfecte advertentiebeschrijving hebt opgesteld, boeken gasten alleen als de prijs past bij wat de accommodatie te bieden heeft. Dominic is een ervaren co-host uit het Engelse Cornwall en gaat met nieuwe hosts altijd eerst het gesprek aan over de beoogde tarieven en de verwachtingen van de host.

"Ik kijk eens per veertien dagen en soms wekelijks hoe de accommodaties het doen", vertelt hij. "Hoe gaat het met de boekingen? Als een accommodatie steeds meteen volgeboekt is, weet je dat je de prijs iets kunt verhogen. Maar staat de accommodatie steeds leeg en trekt de advertentie wel veel publiek maar volgen er geen boekingen, dan is de prijs waarschijnlijk te hoog."

"Ik houd de vraag en de bezettingsgraad in de buurt in de gaten en pas de tarieven daaraan aan", zegt Sabrina, een ervaren co-host in Denver, Colorado. "Voor datums die wat verder in de toekomst liggen stel ik meestal een langer minimumverblijf in, en in het laagseizoen kies ik ook weleens voor een minimumverblijf van een maand."

De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

Airbnb
12 dec. 2023
Was dit nuttig?