Eenvoudig je gasten een plezier doen tijdens een langer verblijf

Deze tips hebben een positieve invloed op je gasten en je recensies.
Door Airbnb op 28 feb. 2023
3 min. leestijd
Bijgewerkt op 28 feb. 2023

Gasten die 28 nachten of langer verblijven, hebben vaak andere behoeften dan iemand die slechts een weekendje weg is. Door daarmee rekening te houden, geef je gasten een fijner verblijf, wat jou mogelijk meer vijfsterrenrecensies oplevert.

Met deze simpele gebaren plezier je gasten die voor een langere periode bij je verblijven. Trek bijvoorbeeld eens na een week bij ze aan de bel.

Gasten vragen wat ze nodig hebben

Zonder bepaalde voorzieningen duurt een verblijf van een maand erg lang, maar niet alles past in een koffer. Vraag je gasten daarom welke belangrijke spullen ze nog nodig hebben.

Misschien willen ze graag een extra kussen of deken, een paraplu of keukenapparatuur, zoals een broodrooster of een blender. Voor jou zijn deze relatief kleine voorzieningen eenvoudig te regelen, maar voor je huidige gasten maken ze een wereld van verschil. Bovendien doe je er ook je toekomstige gasten een plezier mee.

Andrea, een Superhost in Leavenworth, Washington, zorgt dat ze de keuken altijd van voldoende voorraad voorziet wanneer gasten langer verblijven. "Ik regel dat mijn gasten altijd voldoende thee en koffie hebben, dat ze uit meerdere koffiezetapparaten kunnen kiezen en dat er kookolie en kruiden aanwezig zijn."

Extra schoonmaken

Een keertje extra gratis schoonmaken halverwege een verblijf is niet alleen fijn voor gasten, maar geeft jou ook de mogelijkheid om wat simpel onderhoud uit te voeren, zoals het vervangen van batterijen, lampen en filters.

Superhost Annette in San Francisco vertelt haar gasten het volgende: "Aangezien je hier minstens een maand bent, kan het een keer gebeuren dat we onderhoud moeten doen. Probeer niet zelf iets te repareren, hoe klein de reparatie ook is. Neem direct contact met ons op en wij regelen het voor je."

Plan je halverwege het verblijf een extra schoonmaakbeurt, laat gasten dan weten wie er langskomt, wanneer deze begint en hoelang het schoonmaken duurt. Door duidelijkheid te geven, respecteer je de privacy en veiligheid van je gasten.

Je kunt ook aanbieden om regelmatiger schoon te maken tegen een toeslag, zodat je schoonmaakteam niet zonder werk zit en je accommodatie schoon blijft.

Services in de regio aanbevelen

Gasten kennen jouw omgeving meestal niet zo goed als jij. Door ze een bericht te sturen met tips over de regio of een reisgids halen gasten alles uit hun verblijf.

Maak een korte lijst met diensten voor gasten die langer verblijven. Vermeld bijvoorbeeld een hondenuitlaatdienst, boodschappenbezorgservice of laptophersteller. Door ondernemers uit de buurt aan te raden help je niet alleen je gasten, maar ook je eigen gemeenschap.

Wijs gasten op je lievelingsplekken, vooral de wat onbekendere adresjes die ze echt niet mogen missen. Vergeet ook niet om eventuele festivals en andere grote evenementen tijdens hun verblijf te vermelden.

Voor attente gebaren zorgen

Door een attent gebaar voelen gasten zich extra gewaardeerd. Laat bij de voordeur bijvoorbeeld een bedankkaartje ("Fijn dat je er bent!") en een kleinigheidje achter:

  • Een fles streekwijn
  • Een versgebakken brood
  • Een lokaal souvenir

"Hoe kleiner en lichter, hoe beter", zegt Donna, een superhost in San Francisco. "Ik kies vaak voor iets eetbaars, zodat gasten er meteen iets aan hebben." Plaatselijk gemaakte spullen zijn leuk om te krijgen en na afloop van het verblijf een mooie herinnering voor je gasten.

De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.
Airbnb
28 feb. 2023
Was dit nuttig?