Attente gebaren die gasten waarderen
In het kort
Vind manieren om je voorzieningen naar een hoger niveau te tillen
Met attente groeten, zoals een welkomstmandje of een handgeschreven briefje, kom je al een heel eind
Deel lokale lekkernijen uit om je gasten een unieke ervaring te bezorgen
Praktische voorzieningen, zoals zonnebrandcrème, insectenwerend middel en paraplu's, kunnen een dag goedmaken
Wil je dat je gasten een onvergetelijke ervaring beleven? Je hebt daarvoor niet per se een superluxe accommodatie of de meest dure voorzieningen nodig. Denk in de plaats daarvan aan kleine gebaren die een grote impact kunnen hebben, zoals het aanbieden van je favoriete lokale koffie of een handgeschreven welkomstbriefje. Hier delen verhuurders enkele eenvoudige, budgetvriendelijke ideeën om gasten een onvergetelijk verblijf te geven.
De meest sympathieke begroeting
Gasten zijn bij aankomst dikwijls moe en wat gedesoriënteerd. Zorg ervoor dat ze zich welkom voelen van zodra ze door de deur binnenkomen.
- Stel een welkomstmand samen. “Ik heb een welkomstmand met havermout, PowerBars, noten, koekjes en popcorn voor de magnetron zodat ze het even kunnen uithouden na een lange vlucht wanneer ze niet meteen gaan winkelen.” -Carrie, New York City
- Schrijf een gepersonaliseerde notitie. “Een van de dingen die gasten leuk vinden, is een kaart met een gepersonaliseerde boodschap. Ik gebruik een kaart van jonge ontwerpers met mijn stad, São Paulo, als thema.” —Priscilla and Gabriel, São Paulo
- Voorzie een plek voor hun koffer. "Ik plaats een bagagedrager aan de voet van elk bed. Ik vind het leuk dat ze makkelijk op te bergen zijn als iemand extra ruimte wil of als ik aan het schoonmaken ben.” —Allison, Traverse City, Michigan
Extraatjes in slaap- en badkamer
Zodra je de basisbenodigdheden hebt ingekocht, kun je deze gebruiken als een opstapje naar een gastvrijheid die je er meer doet uitspringen.
- Houd extra's bij de hand. “Ik zorg voor een ruime hoeveelheid handdoeken, extra beddengoed, zeep en shampoo.” —Susan, Covington, Georgia
- Zorg voor leuke toiletartikelen. “Ik geef de gasten professionele reinigingsdoekjes voor make-up.” —Beverlee en Suzie, Oakland, Californië (Bonus: ze helpen je ook om moeilijk te verwijderen vlekken op je lakens en handdoeken te voorkomen.)
- Til je badkamer naar een hoger niveau. “Ik vouw altijd het eerste velletje wc-papier om. Het is iets kleins, maar het voelt fris aan en laat zien dat je er zorg aan besteed.” —Emma-Kate, San Francisco
- Voeg een vleugje luxe toe. "Ik zorg voor comfortabele badjassen van witte badstof. Gasten trekken ze aan wanneer ze gebruikmaken van de spa of gewoon om te ontspannen.” —Linda, La Quinta, Californië
Lokale smaken
Een deel van de kick van het reizen is het ontdekken van de karakteristieke smaken, geuren, bezienswaardigheden en texturen van een bestemming. Deel enkele van je favorieten met je gasten.
- Maak van het ontbijt een onvergetelijk moment. “Ik geef een klein regionaal geschenk bij het ontbijt, afhankelijk van het seizoen: zeldzame dennenhoning van bergboeren, lokaal bereide kaas of vers sap en fruit van boeren van een paar dorpen verderop.” —Claudia, Zwarte Woud, Duitsland
- Denk holistisch. “Ik woon in Portland, dus ik wil dat gasten die Portland-vibe ervaren in alle aspecten van de gastervaring. Daar gaat het bij Airbnb uiteindelijk om. Ik zorg voor lokaal, ambachtelijk gebrouwen bier, bloemen uit mijn tuin, veel boeken over de stad en lokale biologische tussendoortjes. De krant van Oregon wordt elke dag bezorgd. Ik koop ook lokale tijdschriften. Goede koffie uit Portland is van cruciaal belang, en koffieroom ook.” —Lisa, Portland, Oregon
- Pas de ervaring op maat aan. “Als mijn gasten een verjaardagsweekend vieren, dan laat ik lokaal gemaakte cupcakes achter.” —Tiffany, Hollywood Beach, Californië
- Geef ze een klein aandenken. “Ik leg een postkaart klaar van een coole locatie of bezienswaardigheid in de buurt die de gast kan houden of naar huis kan sturen.” —Debi, Thousand Oaks, Californië
Soms is praktisch het beste
Praktische voorzieningen kunnen het verschil maken tussen een geweldige reis of een onvoorzien frustrerende reiservaring. Je kunt de held van de dag zijn met zonnebrandcrème, EHBO-kits, computeradapters en meer.
- Leggen spullen klaar voor buiten. “Strandset: stoelen, parasol, pareo, padelbal, koelbox, kaarten, kinderspeelgoed en voetbal. Muggenset: muggenspray en citronellakaarsen.” —Danielle, Rio de Janeiro
- Houd rekening met het lokale klimaat. “We kochten tien wegwerpregenjassen van ultradun en licht plastic. Het gebeurt dat gasten met mooi weer aankomen en voor hun vertrek zware regen te verwerken krijgen.” —Till and Jutta, Stuttgart, Duitsland
- Zorg voor een föhn en een strijkijzer. “Een föhn en een strijkijzer zijn niet duur en als je ze in je woning hebt, laat je zien dat je hebt nagedacht over de kleine dingen die de dag kunnen goedmaken voor een gast.” - Richard, Lenox, Massachusetts
- Voeg enkele gezinsvriendelijke voorzieningen toe. “Een heel eenvoudig ding dat een schot in de roos is: de oude kar met kussens om peuters in rond te trekken.” —Chantal, Dinan, Frankrijk
Weet je nog steeds niet zeker waar je moet beginnen? Verblijf een nacht in je eigen accommodatie om deze als een gast te ervaren. Let goed op de feedback van je gasten: iedereen heeft weer een andere kijk op dingen en ideeën waar je zelf misschien niet aan hebt gedacht. Na verloop van tijd vind je de beste manier om je accommodatie naar een hoger niveau te tillen. Laat de goede recensies maar komen.
In het kort
Vind manieren om je voorzieningen naar een hoger niveau te tillen
Met attente groeten, zoals een welkomstmandje of een handgeschreven briefje, kom je al een heel eind
Deel lokale lekkernijen uit om je gasten een unieke ervaring te bezorgen
Praktische voorzieningen, zoals zonnebrandcrème, insectenwerend middel en paraplu's, kunnen een dag goedmaken