Airbnb-tools voor co-hosts gebruiken

Bepaal hoe je advertenties, communicatie en uitbetalingen gaat aanpakken.
Door Airbnb op 22 mei 2024
3 min. leestijd
Bijgewerkt op 22 mei 2024

Iedere succesvolle ervaren co-host moet beslissen over de taakverdeling met de host.

Gaan jij en de host allebei de gasten een bericht sturen of neemt een van jullie de leiding? Beheer je de hele accommodatie en neem je alleen in hele specifieke gevallen contact op met de host, zoals voor een vergoedingsaanvraag? Wat je ook besluit, Airbnb biedt tools die jouw leven als co-host gemakkelijker maken.

Rechten voor co-hosts instellen

Wanneer een host je uitnodigt om met een accommodatie te helpen, wordt die gevraagd om te kiezen hoeveel toegang je krijgt. De host krijgt de volgende keuzes:

  • volledige toegang
  • toegang tot kalender en inbox
  • alleen toegang tot kalender

Met volledige toegang kun je:

  • een nieuwe advertentie aanmaken
  • gasten berichten sturen en meldingen ontvangen
  • de kalender bijwerken
  • de transactiegeschiedenis raadplegen
  • een advertentie beheren, waaronder tarieven en andere informatie
  • boekingen beheren, waaronder het accepteren en weigeren van boekingsaanvragen, annuleringen en verzoeken via het Resolutiecentrum
  • een vergoedingsverzoek indienen
  • andere co-hosts toevoegen of verwijderen, toestemmingen aanpassen en jezelf of een andere co-host aanwijzen als de hoofdhost van de advertentie

Zelfs met volledige toegang kun je niet:

  • uitbetalingen van andere co-hosts instellen of aanpassen

  • vergoedingsverzoeken beheren nadat ze zijn verstuurd

  • de uitbetalingsmethode of belastinggegevens van een eigenaar van een accommodatie of die van een andere co-host raadplegen of wijzigen

Efficiënt communiceren

Maak samen met de host een plan, zodat duidelijk is wie op gasten reageert en andere communicatieverantwoordelijkheden op zich neemt. De ene host wil misschien dat jij alles regelt, terwijl de andere het werk liever verdeelt.

Dit zijn aspecten om te bespreken:

  • dagelijkse berichten, het beantwoorden van vragen en het oplossen van eventuele problemen die zich voordoen

  • reageren op boekingsaanvragen als een accommodatie niet direct geboekt kan worden

  • vergoedingsverzoeken indienen (hoewel alleen eigenaren van accommodaties deze kunnen beheren nadat ze zijn ingediend)

  • contact opnemen met het communityteam voor hulp

  • andere co-hosts aansturen

Sabrina, een ervaren co-host in Denver, Colorado, vindt het nuttig om de communicatie met gasten bij één persoon onder te brengen, "zodat er dezelfde lijn getrokken wordt voor kortingen, restituties en problemen met gasten", zegt ze.

Er kunnen problemen ontstaan als er geen duidelijk plan is. "Als dit werk onder twee mensen verdeeld wordt, kan dat tot verwarrende situaties leiden", zegt Dominic, een ervaren co-host in Cornwall, Engeland. "En dat zijn de momenten waarop er dingen verkeerd gaan, bijvoorbeeld dat er geen schoonmaker geregeld wordt."

Alles over uitbetalingen

Met de uitbetalingstools voor co-hosts kunnen hosts een percentage of een vast bedrag per boeking met jou delen op Airbnb.Ze hebben de keuze uit vier uitbetalingsmethodes:

  • de schoonmaakkosten delen

  • de schoonmaakkosten delen plus een percentage van het boekingsbedrag

  • een percentage van elke uitbetaling delen

  • een vast bedrag van elke uitbetaling delen

Alleen de eigenaar van een accommodatie kan een uitbetaling instellen. Afhankelijk van de woonplaats van de host en co-host gelden er mogelijk beperkingen.

Als een host een uitbetaling voor co-hosts instelt, heb je 14 dagen om deze te accepteren of weigeren. Normaal gesproken bespreek je jouw uitbetalingsbedrag en -methode met een host voordat deze een uitbetalingsvoorstel stuurt, maar als je zo'n voorgestelde regeling toch afwijst, moet de host een nieuwe sturen.

Zodra je een uitbetalingsvoorstel accepteert, krijg je ongeveer 24 uur na aankomst betaald voor een boeking. Als een eigenaar van een accommodatie een bestaande uitbetalingsregeling aanpast, geldt deze alleen voor boekingen die beginnen nadat je de aanpassing hebt bevestigd.

De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

Airbnb
22 mei 2024
Was dit nuttig?