Nauwkeurigheid: tips om de juiste verwachtingen bij gasten te wekken en ze te overtreffen

Een geslaagde ervaring begint bij een duidelijke omschrijving.
Door Airbnb op 12 sep. 2018
5 min. leestijd
Bijgewerkt op 30 aug. 2021

In het kort

  • Het creëren van de juiste verwachtingen is essentieel om gasten te verrassen en vijfsterrenrecensies te verdienen

  • Een nauwkeurige advertentiepagina is essentieel om aan de verwachtingen van gasten te voldoen

  • Voldoe niet alleen aan de verwachtingen, maar vind een manier om ze te overtreffen

We geloven dat wanneer de verwachtingen van je gasten hoger zijn dan wat ze echt krijgen, ze waarschijnlijk teleurgesteld zullen zijn. Als het gemakkelijker voor je is om te onthouden, zie het dan als een eenvoudige vergelijking:

Verwachtingen > Realiteit = Teleurstelling.

Aan de andere kant, als de realiteit van je ervaring beter is dan wat ze hadden verwacht, zullen ze waarschijnlijk blij zijn. Het belangrijkste is om de juiste verwachtingen te scheppen en ze vervolgens niet alleen waar te maken, maar ook een manier te vinden om ze te overtreffen.

Een goede omschrijving is een van de basiselementen van een geslaagde ervaring. Op basis van de beschrijving op de ervaringspagina moeten gasten weten wat ze van je ervaring kunnen verwachten. Dit omvat de timing van de ervaring, wie de host is, de locatie, wat er wordt aangeboden en wat gasten gaan doen. Hosts kunnen worden geschorst of verwijderd als hun advertentiepagina in strijd is met de nauwkeurigheidsnormen en -vereisten van Airbnb.

Het tijdstip van de ervaring

We hebben gezien dat een van de belangrijkste problemen die door gasten in recensies met weinig sterren worden genoemd, is dat de ervaring te laat begon. Zoals je je misschien kunt voorstellen, kan de tijd van gasten ongelooflijk kostbaar zijn tijdens hun vakantie.

Ervaringen die niet op tijd beginnen of de geplande eindtijd overschrijden (of veel eerder eindigen), kunnen de plannen van gasten verstoren en tot teleurstelling leiden. Een manier om dat te voorkomen is om je ervaring met vrienden of familie te oefenen om ervoor te zorgen dat je de geadverteerde tijdsduur op de juiste manier hebt ingesteld. Als er vertragingen zijn, is het een goed idee om ze zo proactief mogelijk aan je gasten te communiceren.

Houd er rekening mee dat gasten na je ervaring plannen hebben gemaakt, dus als je de geplande tijd overschrijdt, kan dit een negatieve invloed hebben op de rest van hun dag of avond. Lees meer tips om de planning en timing van je ervaring onder de knie te krijgen.

Wie is de host

Wij zijn van mening dat wat Airbnb-ervaringen onderscheidt van traditionele rondleidingen of workshops, de host zelf is en het persoonlijke element van verbinding dat zij aan de activiteit toevoegen. In het gedeelte Over jou op de advertentiepagina kunnen hosts hun bio toevoegen en gasten aantrekken met hun expertise en passie.

Als je je ervaring samen met iemand anders organiseert, zorg er dan voor dat die persoon ook wordt beschreven in het gedeelte Over jou en dat gasten van tevoren duidelijk wordt gemaakt wie er is om ze te begroeten.

Stel je de teleurstelling van de gasten eens voor als ze bij aankomst voor de ervaring de gastheer die ze graag wilden ontmoeten niet kunnen vinden en in plaats daarvan een onbekende aantreffen. Dat tast niet alleen het vertrouwen in het Airbnb-platform aan, maar begint de ervaring ook op een valse noot.

Waar je verblijft

Het veranderen van de ontmoetingslocatie of de plaatsen die je tijdens de ervaring hebt bezocht zonder je gasten hiervan goed op de hoogte te stellen, kan leiden tot onvervulde verwachtingen. Soms maken gasten plannen op basis van de locaties die vermeld staan op je ervaringspagina (of het nu gaat om iets dat ze hebben geregeld om vlak voor of na de ervaring te doen of om vervoer van en naar de ervaring). Als je iets moet wijzigen, is het een goed idee om die wijzigingen zo vroeg en zo duidelijk mogelijk aan je gasten door te geven.

Houd er rekening mee dat als het een lastminutewijziging is, sommige gasten het bericht mogelijk niet ontvangen, omdat ze mogelijk internationaal reizen zonder toegang tot gegevens op hun telefoon.

Korey, host van DC 's Most Instagrammable Street Art, beschrijft wat er gebeurde nadat ze op het laatste moment de ontmoetingslocatie had gewijzigd: "Ik heb de ontmoetingslocatie bijgewerkt en twee gasten hebben het bericht/de wijziging niet begrepen of begrepen. Ze hebben de groep uiteindelijk ingehaald. Eén persoon was erg geïrriteerd. Ze wilde haar geld terug en ik bood aan om de tour af te maken met de rest van de groep, en dan terug te gaan naar de plekken die ze niet heeft gezien... Ik heb [geleerd] om mijn ontmoetingslocatie voor de ervaring niet te verplaatsen of erop te vertrouwen dat mijn klanten technisch onderlegd zijn met de app en berichten. Sommigen krijgen gewoon nooit de boodschap."

Wat is inbegrepen

Als je zegt dat je een item of service aanbiedt in het gedeelte Wat ik aanbied op de pagina van je ervaring, zorg er dan voor dat je bereid bent om het aan je gasten te bezorgen. Als er bijvoorbeeld op je pagina staat dat je twee drankjes geeft, maar je geeft er maar één tijdens de ervaring, is de kans groot dat gasten dit onthouden wanneer ze een recensie schrijven.

Het is een goed idee om te checken wat je op je pagina hebt vermeld voordat je gasten arriveren, om te controleren of je de noodzakelijke benodigdheden bij hebt om te bieden wat je hebt beloofd.

Vergeet niet dat wat je als 'inbegrepen' hebt vermeld, het absolute minimum is dat je gasten verwachten. Dus een eenvoudige manier om de verwachtingen te overtreffen is door te weinig te beloven en te veel te leveren door een verrassing of extra element op te nemen dat niet op je pagina staat.

Wat gasten gaan doen

Beschrijf in het gedeelte 'Wat we gaan doen' van je ervaringspagina het verloop van je ervaring met een begin, een middendeel en een einde. Als je het verloop van de ervaring van begin tot eind duidelijk maakt, kunnen toekomstige gasten een idee krijgen van wat je te bieden hebt. Het kan ook helpen om de juiste verwachtingen te scheppen voor geboekte gasten door een overzicht te geven van wat er wanneer zal gebeuren.Ontdek meer tips en veelgemaakte fouten bij het opmaken van het schema van het verloop van de ervaring.

Wat gasten verwachten van Airbnb-ervaringen

Houd er rekening mee dat een ervaring exclusief moet zijn voor gasten die via Airbnb boeken. Gasten die via andere platforms hebben gereserveerd, kunnen in de war raken, aangezien Airbnb-gasten het aantal gasten verwachten dat op je ervaringspagina vermeld staat. De kleine groepen voor Airbnb-ervaringen zijn bedoeld om een gevoel van verbondenheid tussen de host en gasten te bevorderen.

Gabriela, host van Get to know Little Africa and its heritage, vertelt over haar truc om aan de verwachtingen te voldoen en deze te overtreffen: "Ik begrijp dat er verschillende verwachtingen zijn met betrekking tot de ervaring.   Tegenwoordig vraag ik, voordat ik aan de tour begin, wat de persoon van de ervaring verwacht en waarom ze mijn tour hebben geboekt. Met deze antwoorden kan ik beter identificeren wie die mensen zijn en de tour aanpassen aan hun verwachtingen."

Vergeet niet om de juiste verwachtingen voor gasten te stellen, nauwkeurige beschrijvingen op je advertentiepagina te schrijven, zorgvuldig te communiceren en iets extra's te bieden. Deze sleutels tot succes helpen je een magische ervaring te creëren voor gasten, en ze zullen waarschijnlijk blij weggaan. 

In het kort

  • Het creëren van de juiste verwachtingen is essentieel om gasten te verrassen en vijfsterrenrecensies te verdienen

  • Een nauwkeurige advertentiepagina is essentieel om aan de verwachtingen van gasten te voldoen

  • Voldoe niet alleen aan de verwachtingen, maar vind een manier om ze te overtreffen

Airbnb
12 sep. 2018
Was dit nuttig?