De planning en timing van je ervaring onder controle krijgen

Tips voor het afstemmen van de logistiek voor je gasten.
Door Airbnb op 13 sep. 2018
4 min. leestijd
Bijgewerkt op 27 aug. 2021

In het kort

  • Gasten waarderen zorgvuldig geplande ervaringen

  • Denk na over de volgorde van de gebeurtenissen en hoe de overgang verloopt

  • Laat gasten weten hoe lang je aan elke activiteit besteedt

  • Laat gasten weten wanneer elke activiteit bijna is voltooid

  • Kies een gemakkelijk te vinden ontmoetingspunt en doe wat je kunt zodat gasten het makkelijk vinden

Hoe lonend het ook kan zijn om een ervaring te organiseren, soms kan de logistiek een uitdaging zijn. Als host wordt er van je verwacht dat je veel dingen tegelijkertijd doet: de tijd in de gaten houden, inspelen op de groepsdynamiek en de individuele behoeften van gasten, omgaan met onvoorziene ontwikkelingen en de activiteit zelf deskundig uitvoeren. En dat allemaal met een glimlach. Het is onderdeel van wat verhuren zowel zeer uitdagend als ongelooflijk lonend maakt.

In dit artikel delen we enkele tips over timing en planning op basis van feedback van gasten en wat we van succesvolle hosts hebben gehoord.

De volgorde van gebeurtenissen plannen

Gasten vertellen ons dat ze het op prijs stellen wanneer ervaringen zorgvuldig zijn gepland. Overweeg om je ervaring te laten verlopen zoals een verhaal (begin, midden en eind). Wanneer dingen in een logische volgorde verlopen, zorgt dit voor een betere algehele ervaring voor gasten. Dit zorgt ervoor dat de host er overzichtelijker en professioneler uitziet, dat gasten zich herinneren wat er tijdens de ervaring is gebeurd en dat de host de ervaring op steeds dezelfde manier kan uitvoeren.

Plan het juiste verloop door te kijken naar de volgorde van de gebeurtenissen en hoe de verschillende onderdelen in elkaar overlopen. Hoeveel locaties bezoek je bijvoorbeeld en is de volgorde waarin je ze bezoekt logisch? Hoe houd je gasten bezig en geïnteresseerd terwijl ze onderweg zijn naar de volgende locatie?

Veel hosts vonden het nuttig om na te denken over de volgorde van de gebeurtenissen van hun ervaring door ze in kaart te brengen volgens een structuur met vijf verschillende stadia:

  1. Voor: communiceren met gasten voordat ze aankomen bij de ervaring
  2. Introductie: het creëren van een goede eerste indruk voor je gasten bij aankomst
  3. Activiteit: de activiteit van de ervaring leveren op een manier die de verwachtingen overtreft
  4. Afsluiting: de ervaring tot een goed einde brengen
  5. Na: daarna contact opnemen met gasten om te bedanken, je eigen favoriete momenten te delen en ze aan te moedigen een recensie achter te laten

Tijd beheren

Als het gaat om een ervaring, kan het moeilijk zijn om de tijd in de gaten te houden. Het gaat erom dat je je bewust bent van de tijd en tegelijk aanwezig blijft in het moment en flexibel wanneer dat nodig is.

Het kan lastig zijn om dingen op tijd te laten lopen als er veel factoren spelen, zoals gasten die te laat komen, vertragingen bij het vervoer of een nieuwsgierige groep die meer vragen stelt dan normaal.

Hier zijn enkele tips die je kunnen helpen om de tijd in de gaten te houden zonder je volledig gecontroleerd te voelen door de klok:

  1. Doe een test met vrienden of familie om je een benchmark te geven van hoe lang elke activiteit of sectie kan duren. Je kunt deze checklist raadplegen om je voor te bereiden op een succesvolle oefenervaring.
  2. Terwijl je je gasten leidt in de ervaring, laat je iedereen weten hoe lang je aan elke activiteit besteedt ("We blijven hier 20 minuten en gaan dan verder met de volgende stop") en geef je vervolgens waarschuwingen als de tijd bijna om is ("Nog 5 minuten, iedereen!") zodat niemand verrast wordt.
  3. Ben van
  4. plan om flexibel te zijn door wat buffertijd te voorzien voor het geval er iets langer duurt dan verwacht. Als je extra tijd hebt, overweeg dan om gespreksonderwerpen of mini-activiteiten toe te voegen.

Omgaan met locatie- en vervoersproblemen

We hebben van zowel hosts als gasten gehoord dat het soms moeilijk is om iedereen op het ontmoetingspunt te vinden, zodat de ervaring op tijd kan beginnen. Er zijn veel manieren om dit probleem mogelijk aan te pakken.

Stel jezelf de vraag: is mijn huidige ontmoetingspunt gemakkelijk te bereiken en te vinden voor iemand die hier nooit is geweest? Is het weg van grote menigten? Als je het juiste ontmoetingspunt hebt, is het een goed idee om: 

  • Geef een specifiek herkenningspunt aan
  • Iets opvallends te
  • dragen of bij je te hebben, zodat gasten je kunnen herkennen
  • Geef specifieke en duidelijke instructies & nbsp;
  • Een foto van het ontmoetingspunt
  • sturen via de Airbnb-berichtenreeks
  • Houd

vervolgens rekening met het tijdstip van de dag waarop de ervaring plaatsvindt. Heeft dat invloed op de mogelijkheid van gasten om op tijd te arriveren? Denk na over de dienstregeling van het openbaar vervoer of het verkeer waar ze rekening mee moeten houden. Vergeet niet dat het misschien hun eerste keer in jouw stad is. Ze hebben dus misschien niet alle context over hoe dingen werken of waar zaken zich ten opzichte van elkaar bevinden.

Mensen hadden de neiging om te laat te komen, maar ik merkte dat ik tijdens de week de ervaring in het spits organiseerde. Zodra ik ze in een bericht had voorbereid om dienovereenkomstig te plannen, daalde het te laat zijn met 70%.
Dominique,
San Diego, Californië

We hopen dat de tips die hier zijn opgenomen je zullen helpen bij je verhuurtraject. Vergeet niet dat iedereen zijn eigen unieke verhuurstijl heeft, dus het is belangrijk om te vinden wat voor jou het beste werkt en tegelijkertijd te zorgen voor een hoogwaardige, positieve ervaring voor je gasten.

In het kort

  • Gasten waarderen zorgvuldig geplande ervaringen

  • Denk na over de volgorde van de gebeurtenissen en hoe de overgang verloopt

  • Laat gasten weten hoe lang je aan elke activiteit besteedt

  • Laat gasten weten wanneer elke activiteit bijna is voltooid

  • Kies een gemakkelijk te vinden ontmoetingspunt en doe wat je kunt zodat gasten het makkelijk vinden

Airbnb
13 sep. 2018
Was dit nuttig?