Eenvoudig meer boekingen voor je ervaring

Met aangepaste instellingen ontdekken meer gasten je advertentie.
Door Airbnb op 22 feb. 2018
3 min. leestijd
Bijgewerkt op 26 aug. 2022

In het kort

  • Overweeg een lagere introductieprijs

  • Voeg meer beschikbaarheden toe aan je kalender

  • Stel de sluitingstijd van je boeking zo dicht mogelijk bij je begintijd in

Zodra je advertentie is gepubliceerd, kun je een aantal extra stappen ondernemen om gasten over de streep te trekken om je ervaring te boeken. Op basis van ideeën van succesvolle hosts zijn hier drie suggesties voor het wijzigen van je instellingen die je kunnen helpen om meer boekingen te krijgen.

1. Begin met een introductieprijs

Je bepaalt altijd zelf de prijs van je ervaring en je hebt misschien al een prijsstrategie in gedachten op basis van je tijd, moeite en onkosten.

Het aanbieden van je ervaring tegen een lagere introductieprijs kan een geweldige manier zijn om boekingen aan te trekken en feedback van gasten te krijgen, vooral als je net begint. Zodra je een paar recensies hebt gekregen, kun je de prijs van je accommodatie aanpassen of experimenteren met verschillende kortingen of promoties om je inkomsten te verhogen.

Leren van hosts over de juiste prijsstrategie

2. Je kalenderinstellingen aanpassen

In de meeste regio's over de hele wereld vindt meer dan 55% van de boekingen plaats in de week voor een ervaring.* Om je kansen te maximaliseren, moet je ervoor zorgen dat je kalenderbeschikbaarheid alle datums weergeeft die je de komende week beschikbaar hebt.

Je kunt ook overwegen om je kalender een paar maanden open te stellen om beschikbaarheid te creëren voor gasten die vooruit willen plannen. Je kunt je kalenderinstellingen aanpassen om tot 18 maanden van tevoren boekingen te accepteren.

Wereldwijd zijn de populairste dagen voor ervaringen donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag.** Populaire dagen kunnen variëren, afhankelijk van je locatie en ervaring. Het is dus een goed idee om andere dagen en tijden te proberen om erachter te komen wat voor jou het beste werkt.

Bereid

je voor op grotere drukte rond grote evenementen in je omgeving, zoals carnaval in Rio de Janeiro of Mardi Gras in New Orleans, door rond die tijd extra beschikbaarheid toe te voegen om meer gasten te ontvangen.

3. Last-minute boekingen toelaten

Terwijl sommige reizigers elk detail van hun reis van tevoren plannen, geven anderen er de voorkeur aan om spontaner te zijn. Bijna een derde van de ervaringen wordt twee dagen of minder van tevoren geboekt.*

Door de sluitingstijd van je boeking dicht bij de begintijd in te stellen, blijft je ervaring voor een langere periode doorzoekbaar en beschikbaar voor meer gasten. Je kunt je sluitingstijd instellen op slechts één uur en tot enkele dagen van je starttijd, wat voor jou het beste werkt.

Stel dat je je sluitingstijd instelt op 10.00 uur of zes uur voor je starttijd van 16.00 uur. Gasten die op zoek zijn naar een ervaring zoals die van jou, kunnen deze tot 10.00 uur vinden en boeken. Als niemand voor die sluitingstijd heeft geboekt, wordt je ervaring zonder boete geannuleerd.

Meer informatie over sluitingstijden

We hopen dat deze suggesties je helpen om je instellingen aan te passen, zodat gasten je ervaring gemakkelijker kunnen ontdekken en boeken.

*Op basis van wereldwijde interne gegevens van Airbnb over de doorlooptijd van boekingen voor alle ervaringen tussen 16 mei 2021 en 15 mei 2022.

**Op basis van wereldwijde interne Airbnb- gegevens die het totale aantal boekingen per dag van de week meten voor alle ervaringen tussen 1 januari 2021 en 30 juni 2022.

De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

In het kort

  • Overweeg een lagere introductieprijs

  • Voeg meer beschikbaarheden toe aan je kalender

  • Stel de sluitingstijd van je boeking zo dicht mogelijk bij je begintijd in

Airbnb
22 feb. 2018
Was dit nuttig?