Gasten met een beperking helpen om deel te nemen aan je ervaring

Geef begeleiders van gasten met een beperking toegang zonder extra kosten.
3 min. leestijd
Bijgewerkt op 22 feb. 2022

In het kort

  • Gasten met een beperking hebben mogelijk iemand nodig om hen te helpen om deel te nemen aan je ervaring op locatie.

  • Je kunt deze ondersteunende mensen gratis laten meedoen met de gasten die ze begeleiden

Om ten volle deel te nemen aan een persoonlijke Airbnb ervaring kunnen gasten met een beperking iemand nodig hebben om hen te helpen - bijvoorbeeld een tolk voor een gast die doof of slechthorend is, of een persoonlijke verzorger voor een rolstoelgebruiker. Bij Airbnb noemen we zo iemand een toegangsverlener.

Je kunt je prijsinstellingen bijwerken zodat toegangsverleners zich zonder extra kosten kunnen aansluiten bij de gasten die ze helpen. Dit is een manier om ervoor te zorgen dat verschillende gasten aan je persoonlijke ervaring kunnen deelnemen.

Sommige gasten kunnen ook een beroep doen op assistentiedieren. Je moet toestaan dat een assistentiedier de eigenaar vergezelt tijdens een ervaring (tenzij je een vrijstelling krijgt).

Begeleiders verwelkomen

Toegangsverleners worden over de hele wereld met verschillende namen aangeduid. Voor Airbnb-ervaringen beschouwen we een begeleider als een volwassene (van 18 jaar of ouder) die regelmatig iemand met een beperking, een psychische aandoening of een langdurige ziekte helpt bij zijn dagelijkse activiteiten.

Een toegangsverlener moet de gast de hulp kunnen bieden die nodig is om volledig deel te nemen aan de ervaring. Hier zijn enkele manieren waarop een toegangsverlener een gast kan ondersteunen:

  • Om op de locatie van de ervaring van A naar B te gaan
  • Bij de communicatie met de host of andere gasten
  • Bij workshop-/lesactiviteiten
  • De gast
  • helpen met eten, drinken en persoonlijke verzorging

Voor de begeleider van een gast geldt het volgende:

  • Actieve deelnemers aan de ervaring zonder de gast die de ervaring heeft geboekt
  • Ze mogen geen familieleden of vrienden zijn die alleen zijn meegekomen omdat de ervaring hun wel leuk leek.
  • Ze mogen geen nanny, au pair, babysitter of iets dergelijks zijn.

Meer informatie over het verwelkomen van toegangsverleners

Omdat begeleiders niet betalen om deel te nemen aan je ervaring, hoef je ze niet te voorzien van hun eigen benodigdheden of toestellen.

Zichtbaar worden in de zoekresultaten

Een persoon met een beperking kan mogelijk niet zonder hulp deelnemen aan je ervaring. Het bijwerken van je prijsinstellingen om een toegangsverlener zonder extra kosten toe te staan, kan je ervaring toegankelijker maken, waardoor je meer betalende gasten kunt aantrekken.

Gasten die specifiek zoeken naar ervaringen met toegankelijkheidsvoorzieningen kunnen hun resultaten zo filteren dat alleen advertenties worden getoond die gratis toegang bieden aan toegangsverleners. Door je instellingen dienovereenkomstig bij te werken, kun je ervoor zorgen dat je ervaring in deze resultaten wordt opgenomen.

Meer informatie over toegankelijkheid op Airbnb

Assistentiedieren toestaan

Een assistentiedier is niet hetzelfde als een huisdier. Een assistentiedier is getraind om werkzaamheden of taken te verrichten voor een persoon met een beperking.

Als host kun je een gast niet afwijzen voor het hebben van een assistentiedier (tenzij je een vrijstelling krijgt). Je mag die gast ook niet anders behandelen dan anderen door extra kosten in rekening te brengen, discriminerende taal te gebruiken of speciale regels toe te passen.

Je kunt gasten vragen om geen emotionele ondersteuningsdieren mee te nemen naar je ervaring, behalve als dit wettelijk verboden is, zoals in Californië en New York.

Lees ons Toegankelijkheidsbeleid

Vooraf communiceren met gasten

Vergeet niet dat het stellen van passende verwachtingen essentieel is om gasten te verrassen en vijfsterrenrecensies te verdienen, dus het is een goed idee om van tevoren met je gasten te communiceren.

Houd er rekening mee dat als je instellingen gratis toegangsverleners toestaan, het extra personeelsbestand niet in de boekingsbevestiging van de gast staat. De boeking is voor één persoon. De gast wordt bij het uitchecken gevraagd om je een bericht te sturen met informatie over de toegangsverlener.

Tijdens het berichten met de gast kun je informatie uitzoeken over wie de kosten van de toegangsverlener betaalt, zoals het metrotarief of de toegang tot de galerij. Je kunt er ook voor kiezen om deze kosten zelf te dekken.

Over het algemeen kun je één toegangsverlener per gast verwachten, maar een gast kan vragen of meer hulp mogelijk is. assistentiedierOverweeg om je advertentiebeschrijving bij te werken om eventuele beperkingen toe te voegen voor het toelaten van toegangsverleners of vrijstellingen voor het toelaten van assistentiedieren, als je die hebt.

De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

In het kort

  • Gasten met een beperking hebben mogelijk iemand nodig om hen te helpen om deel te nemen aan je ervaring op locatie.

  • Je kunt deze ondersteunende mensen gratis laten meedoen met de gasten die ze begeleiden

22 feb. 2022
Was dit nuttig?