Doeltreffende communicatie met gasten

Succes verzekerd wanneer je snel reageert en de tools van Airbnb gebruikt.
Door Airbnb op 17 feb. 2023
2 min. leestijd
Bijgewerkt op 17 feb. 2023

Het is cruciaal dat gasten voor aankomst belangrijke informatie hebben, zoals routebeschrijvingen en instructies voor toegang tot je accommodatie. Volgens de basisregels voor hosts moet je altijd bereid zijn om vragen te beantwoorden en problemen van gasten zo snel mogelijk op te lossen.

Een communicatiestrategie bepalen

Zorg dat je gasten altijd bereikbaar zijn als ze vragen hebben. Probeer deze tips om kort op de bal te spelen:

  • Download de Airbnb-app naar je telefoon en schakel meldingen in. Je kunt meldingen ontvangen via sms, e-mail of rechtstreeks vanuit de app.
  • Gebruik snelle reacties. Stel berichten op en sla ze op om ze binnen enkele seconden te verzenden. Zo kun je elke keer dat een gast een veelgestelde vraag stelt, snel antwoorden.
  • Probeer standaardberichten. Met deze tool ontvangen gasten geautomatiseerde berichten op belangrijke momenten, zoals na het boeken of voor aankomst.
  • Schakel een co-host in om op gasten te reageren als je je telefoon of e-mail niet kunt volgen.

Contact met gasten

Wanneer een gast je accommodatie boekt, stuur dan een vriendelijk en gastvrij bericht. Neem dingen niet zomaar aan, maar stel je empathisch op. Daar bereik je veel meer mee.

Vergeet niet om op deze belangrijke momenten contact op te nemen:

  • Voor aankomst: geef gasten ten minste 24 uur voor hun geplande aankomst een duidelijke routebeschrijving en aankomstinstructies.
  • Inchecken: Wees beschikbaar om ervoor te zorgen dat je gasten binnen geraken en om eventuele vragen te beantwoorden.
  • Na de eerste nacht: Houd de communicatie open door een kort berichtje te sturen om te vragen hoe de eerste nacht van je gasten was en of ze iets nodig hebben.
  • Voor vertrek: herinner gasten aan de vertrektijd en eventuele vertrekvereisten, zoals het licht uitdoen of de verwarming lager zetten.
  • Na het vertrek: stuur een kort berichtje om gasten te bedanken, wat gasten eraan kan helpen herinneren om een recensie te schrijven.
Airbnb
17 feb. 2023
Was dit nuttig?