Doelen stellen om de prestaties van je advertentie te verbeteren

Probeer deze Airbnb-tools en tips van Superhosts voor een betere strategie.
Door Airbnb op 25 feb. 2022
4 min. leestijd
Bijgewerkt op 25 feb. 2022

In het kort

  • Vergroot je slaagkans met inzichten uit je historiek als verhuurder, recensies van gasten en lokale trends.

  • Je kunt de prestaties van je advertentie volgen via je account.

  • Nadat je nieuwe doelen hebt gesteld, werk je je advertentie bij om deze te bereiken.

Januari lijkt dé tijd om eens even te kijken hoe je jouw onderneming kunt laten groeien. Regelmatig je strategie aanpassen op je voortgang is het hele jaar door een goed idee om er een succesverhaal van te maken.

Met de tools en informatie voor hosts houd je eenvoudig de prestaties van je advertentie bij, ontdek je wat goed werkt voor andere hosts en stel je in een handomdraai doelen op om de resultaten te krijgen die je wilt.

De prestaties van je advertentie bijhouden

Je weet niet wat er wel of niet werkt, als je je progressie niet meet. Het dashboard voor hosts is bij uitstek geschikt voor:

  • het analyseren van je boekingen en inkomsten
  • het lezen van feedback van gasten
  • het bestuderen van de huidige lokale reistrends

Onder Inzichten op je dashboard staan algemene statistieken, waaronder je maandelijkse inkomsten, gereserveerde nachten, recensies van gasten en je algehele beoordeling. Je vindt daar ook het tabblad Mogelijkheden, waar alle reistrends voor de omgeving van jouw accommodatie worden genoemd. Denk bijvoorbeeld aan het type accommodaties en de voorzieningen waar gasten het meest op zoeken.

Terwijl je de cijfers onder de loep neemt, kijk dan ook goed of je prijsstrategie en beschikbaarheid op je kalender optimaal inspelen op de huidige reistrends en seizoenen waarin jouw omgeving veel in trek is. Daarnaast is feedback van gasten heel waardevol.

"Luister naar gasten", adviseert Superhost Elaine van de Spaanse Balearen. "Zo kom je er snel genoeg achter wat verre van ideaal is. Als je verbeteringen doorvoert, kun je ook weer een hogere prijs vragen."

Wil je nog dieper de statistieken induiken? Schakel dan onze professionele tools in, waarmee je toegang krijgt tot je prestatiedashboard. (Je kunt deze op elk moment weer uitschakelen in je accountinstellingen.)

Met professionele tools houd je de prestaties bijvan het afgelopen jaar van meerdere advertenties. Denk aan je bezettingsgraad, gemiddelde nachttarief, paginabezoeken en meer. Ook kun je jouw statistieken naast die van vergelijkbare accommodaties leggen voor een goed beeld van welke strategie nu het meest effectief is.

Mijn boekhouding is helaas bij lange na niet zo goed als mijn houding naar gasten! Dit jaar is het mijn doel om de boeken meer voor mij te laten werken.
Superhost John,
Munnsville, New York

Wat voor andere hosts werkt

Zodra je erachter bent waarmee je wellicht de prestaties van je advertentieverbetert, weet je soms nog niet zo één-twee-drie waar je moet beginnen. In dat geval is het handiger om voort te borduren op de ervaringen van andere succesvolle hosts dan het wiel opnieuw uit te vinden.

Hier in het Informatiecentrum vind je tips van Superhosts over onderwerpen als het opstellen van een ondernemingsplan en hoe je met een klein budget voorzieningen toevoegt. Je kunt ook de complete gids lezen over hoe je alles wat bij verhuren komt kijken naar een hoger niveau tilt.

Leer bovendien van andere host door naar berichten met vergelijkbare vraagstukken te zoeken in het Communitycentrum. Stel, je onderzoekt verschillende manieren om je financiën te beheren. Superhost Ann uit New York deelt haar aanpak hiervoor al in een gesprek met de community.

"Mijn eerste doel is om gemiddeld meer inkomsten per dag dan kosten per dag te hebben", schrijft Ann. "Ik houd een spreadsheet bij met de voorlopige bedragen. De afgelopen twee jaar zijn winstgevend geweest, dus die trend wil ik zeker voortzetten."

Doelen stellen waar je verder mee komt

In de volgende stap zet je alle verzamelde informatie om in doelen voor het volgende jaar. Denk na over wat er prioriteit is en waarmee je het snelst vooruitgang zal boeken.

Hier volgen als voorbeeld enkele doelen en manieren om die te bereiken:

1. Meer boekingen en inkomsten
Het kan even passen en meten zijn om de perfecte tariefstrategie te vinden. Je kunt je financiële doelen behalen en tegelijkertijd gasten een aantrekkelijk aanbod blijven doen door een toeslag voor huisdieren toe te voegen of korting te geven op langere verblijven.

Met een advertentie die up-to-date is, neemt je slagingskans aanzienlijk toe. Zorg er daarom altijd voor dat de beschikbaarheid op je kalenderis bijgewerkt om in te spelen op locale trends tijdens het hoog- en laagseizoen.

Terwijl je uitzoekt wat voor jou het beste werkt, raadt Superhost Andrew uit Berlijn aan om geduldig te zijn en je vooral te richten op de tevredenheid van gasten: "Sommige Airbnb's zijn het hele jaar door volgeboekt, maar er is meestal wel een jaar voor nodig om patronen te ontdekken en een goede reputatie op te bouwen met recensies."

2. Betere recensies van gasten
Fleur je advertentiebeschrijving wat op met duidelijke verwachtingen en leg extra nadruk op de voorzieningen die gasten willen, zoals snelle wifi en een goed voorziene keuken. Zorg voor foto's van hoge kwaliteit waarin je accommodatie goed naar voren komt.

"De eerste foto's zijn vaak allesbepalend in het verkopen van je accommodatie", zegt Andrew. "Heldere foto's met opvallende kleuren die zijn bijgesneden om het onderwerp volledig in beeld te hebben in een klein formaat, zijn essentieel."

Gasten vinden netheid ook belangrijk: een vlekkeloze accommodatie maakt de weg vrij naar positieve recensies. Stel gasten gerust door uit de doeken te doen hoe jij je accommodatie schoonmaakt en ontsmet.

3. Een eenvoudigere routine
Meer efficiënte manieren vinden om terugkerende taken af te handelen maakt het verhuren makkelijker en helpt je je doelen bereiken. Met snelle reacties en standaardberichten automatiseer je de communicatie met gasten.

Nog ideeën om tijd te besparen zijn het vereenvoudigen van de aankomstprocedure, het stroomlijnen van je schoonmaakroutine en het verduidelijken van je huisregels. "Huisregels moeten niet aanvoelen als een juridische tekst", geeft Superhost J Renato uit Rio de Janeiro aan. "Als dat wel zo is, leest niemand ze."

Wat je doelen ook zijn, wij helpen je graag die te bereiken. Laten we van dit jaar jouw beste jaar tot nu toe maken.

De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

In het kort

  • Vergroot je slaagkans met inzichten uit je historiek als verhuurder, recensies van gasten en lokale trends.

  • Je kunt de prestaties van je advertentie volgen via je account.

  • Nadat je nieuwe doelen hebt gesteld, werk je je advertentie bij om deze te bereiken.

Airbnb
25 feb. 2022
Was dit nuttig?