Breid je bedrijf uit met verschillende talen

Ervaringen die in meerdere talen beschikbaar zijn, hebben een grotere kans om een uitgebreider publiek aan te trekken.
Door Airbnb op 5 feb. 2020
2 min. leestijd
Bijgewerkt op 13 sep. 2021

In het kort

  • Als je in meerdere talen verhuurt, bereik je een breder publiek

  • Vertaal je ervaringspagina automatisch in de talen die je vloeiend spreekt

  • Overweeg om een co-host aan te nemen die een andere taal spreekt

Wil je je bedrijf laten groeien? Overweeg om je Airbnb-ervaring in meerdere talen aan te bieden om verschillende soorten reizigers te bereiken.

Ervaringen die in meer dan één taal beschikbaar zijn, hebben een grotere kans om een weids publiek aan te trekken, waardoor de kans op meer boekingen toeneemt.

Spreek je Frans en bied je in Parijs een wandeltocht aan in het Engels? Voeg dan ook een Franstalige ervaring toe. Er wonen natuurlijk mensen in Parijs die zo'n tocht veel liever in het Frans doen en dus veel sneller boeken als je jouw ervaring vertaalt.

Dit zijn een paar & nbsp;manieren om het uitbreiden naar andere talen te benaderen:

  1. Vertaal je ervaringspagina automatisch. Met behulp van de pagina 'Taal' in de bewerkingsmodus kun je selecteren welke talen je vloeiend spreekt. Jouw pagina wordt automatisch vertaald in de geselecteerde talen. Als je niet meerdere talen spreekt, hoef je je geen zorgen te maken:gasten kunnen ervoor kiezen om je ervaring in hun voorkeurstaal te bekijken door tijdens het bekijken van je advertentie een knop 'vertalen' te gebruiken.
  2. Zorg voor een co-host die een andere taal spreekt. Als je reizigers uit specifieke regio's wilt bereiken, maar niet meerdere talen spreekt, overweeg dan om een co-host te vinden. We zien dat succesvolle hosts hun nieuwe co-hosts trainen en volgen om te zorgen dat ze de standaarden van de ervaring goed naleven voor ze zelf aan de slag gaan.

Een voorbeeld is Laurent, een host in Bangkok die een Chinees sprekende co-host heeft ingeschakeld. Door zijn ervaring in een andere taal aan te bieden, kon hij Chinese reizigers die op bezoek waren in Bangkok aantrekken. Hierdoor groeide zijn ervaring uit tot de meest geboekte ervaring door Chinese reizigers ter wereld.

Onthoud: als je je ervaring in meerdere talen kunt geven, bereik je een breder publiek en trek je mogelijk meer boekingen aan. Als je in meer dan één taal kunt verhuren of een co-host kunt inschakelen, raden we je aan om het eens te proberen.

Een opmerking over online ervaringen: hoewel we ervaringen accepteren die in elke taal worden aangeboden, kan Airbnb op dit moment alleen videodemonstraties van online ervaringen beoordelen die in het Engels of het Frans zijn ingediend. Wil je groen licht krijgen voor je inzending? Dan zul je je videodemonstratie in een van deze twee talen moeten opnemen.

In het kort

  • Als je in meerdere talen verhuurt, bereik je een breder publiek

  • Vertaal je ervaringspagina automatisch in de talen die je vloeiend spreekt

  • Overweeg om een co-host aan te nemen die een andere taal spreekt

Airbnb
5 feb. 2020
Was dit nuttig?