Je ervaring promoten

Hoe vrienden en community je ervaring momentum geven.
Door Airbnb op 9 apr. 2018
4 min. leestijd
Bijgewerkt op 19 jan. 2023

In het kort

  • Nodigmensen in je gemeenschap uit om zich aan te melden voor je ervaring en het nieuws te verspreiden

  • Overweeg om een speciale lage prijs aan te bieden aan mensen in je directe netwerk

  • Neem de proef op de som en nodig goede vrienden uit

  • Profiteer van de sociale media

Op zoek naar extra creatieve manieren om je ervaring met de wereld te delen? De kans is groot dat je al een publiek hebt dat je graag wil ondersteunen. Lees verder voor tips over hoe je bestaande netwerk, inclusief je vrienden, familie en community, je ervaring kan helpen om meer vaart te krijgenen hoe je indirecte community ook kan helpen om meer boekingen te krijgen.

Begin met je vrienden en familie

Je vrienden en familie weten al van je passies en talenten, dus het delen van je ervaring met deze mensen is een perfecte eerste stap. Overweeg contact op te nemen om hen te vertellen over je ervaring, waarom je er enthousiast over bent en alle details die ze nodig hebben om deze met hun eigen netwerken te delen.

Hier is een voorbeeld van een e-mail die je als sjabloon kunt gebruiken om mee te beginnen:

Hallo [Naam],

Ik ben blij om je meer te laten weten over een project waar ik aan werk en nodig je uit om er deel van uit te maken. Ik heb mijn passie voor [blanco] en [vat je achtergrond, bekwaamheid of speciale toegang samen] in [titel van je ervaring, met een link naar je ervaringspagina], die ik adverteer als een ervaring op Airbnb.

Ik krijg de kans om mijn liefde voor [blanco] te delen met gasten van over de hele wereld en hen in staat te stellen om [samen te vatten welke activiteiten je gasten zullen doen en wat ze zullen leren, evenals de plek waar ze zullen zijn als het een persoonlijke ervaring is] te ontdekken/verkennen/uitproberen.

Ik nodig je graag uit om deel te nemen aan een van mijn ervaringen op [data/tijden]. Ik neem contact met je op om mijn goede vrienden en familie een speciaal voorproefje van de ervaring te geven en natuurlijk zou ik je graag zien en je feedback krijgen.

Je kunt je hier aanmelden [link to your Experience].

Deel dit ook met iedereen in je netwerk die mogelijk geïnteresseerd is en laat het me gerust weten als je nog vragen hebt.

Bedankt voor je deelname aan dit nieuwe avontuur. Ik kijk ernaar uit je binnenkort te mogen ontvangen op [title of your Experience].

[Je favoriete aanhef - houd het informeel, zoals 'Hartelijk',]

[Jouw naam]

Deel je ervaring op je sociale media

Je kunt gebruikmaken van socialemediakanalen zoals Facebook, Twitter, Instagram of je persoonlijke blog om je ervaring te delen. Gebruik opvallende afbeeldingen om je post op te laten vallen en overweeg een directe link op te nemen om je aan te melden voor je ervaring. Door relevante hashtags in je berichten te gebruiken, kun je een breder publiek bereiken. Voor een wandeling in Antwerpen kun je bijvoorbeeld #Antwerpen #wandeling en #airbnb-ervaringen gebruiken.

Ik heb blijkbaar de meeste interactie op Instagram en het is ook mijn favoriete plek om te posten, omdat ik graag naar de mooie foto's van iedereen kijk. Ik slaag erin om vijf keer per week op mijn accounts te posten. Door consequent te posten, zien mijn accounts er actief uit en kan ik me concentreren op mensen die mijn account volgen.
Alexandra, Host of Castro and Twin Peaks Urban Hike,
San Francisco, Californië

Vertel het voort in je netwerk

Denk naast je directe vrienden en familie ook aan groepen in je bredere netwerk die mogelijk geïnteresseerd zijn in de ervaring die je aanbiedt. Hosts Jesse en Thomas van de #1 Hollywood Sign Tour maakten bijvoorbeeld al deel uit van een Facebook-community voor Australiërs in Los Angeles. Toen ze hun ervaring lanceerden, hebben ze gepost over hun nieuwe avontuur in de groep om het woord buiten hun naaste omgeving te verspreiden.

Het kan handig zijn om te beginnen met brainstormen over een lijst met groepen waarin jij en je beste vrienden en familieleden zitten. Denk aan alumninetwerken, community- of buurtgroepen, oudergroepen, enzovoort. Als je eenmaal begint met het opschrijven van deze groepen, merk je dat je netwerk uitgebreider is dan je dacht.

Tip: sommige hosts bieden een speciale lage prijs, bijvoorbeeld de helft van hun normale prijs, aan hun directe netwerk door het tarief op slechts een van de datums van hun ervaring te verlagen. Ze sturen vervolgens een update naar hun netwerk en markeren deze eenmalige unieke datum en prijs. Als je dit probeert, onthoud dan dat iedereen zich voor de lage prijs kan aanmelden voor deze ervaring.

Meer informatie over prijsstrategieën voor ervaringen.

Probeer lid te worden van online groepen met mensen met dezelfde interesses of passies. Doe niet alleen mee om je ervaring te promoten, maar ook om echt in contact te komen met gelijkgestemden. Door dit te doen, kun je een beter begrip ontwikkelen van mensen die dezelfde interesses als jij hebben, en kun je een online supportsysteem opbouwen dat openstaat voor het bijwonen van je ervaring, het geven van feedback en het delen van je ervaring buiten de groep.

Als je je ervaring promoot, moet je je toon oprecht houden, niet te veel zelfpromotie, en:

  • Deel je passie en enthousiasme
  • Benadruk je bekwaamheid
  • Voeg een duidelijke oproep tot actie toe en geef mensen een link om zich aan te melden

Hoewel promotie misschien veel lijkt om op zich te nemen, kan het, als je het vanaf het begin in je verhuurplan opneemt, je ervaring in een stroomversnelling brengen en je reputatie als geweldige host vestigen.

Klaar om je ervaring te promoten?

Hier is een samenvatting van de vijf stappen die je kunt nemen om je ervaring onder de aandacht te brengen en meer boekingen te krijgen:

  1. Werk je socialemediaprofielen bij met informatie over je ervaring en een directe link.
  2. Gebruik het bovenstaande sjabloon om een e-mail op te stellen voor vrienden en familie om hen uit te nodigen zich aan te melden en het aan anderen door te vertellen.
  3. Neem de proef op de som en nodig een paar goede vrienden uit. Plaats foto's op je sociale media-accounts en vraag je vrienden om hetzelfde te doen.
  4. Deel je ervaring met een groep waaraan je regelmatig deelneemt.
  5. Identificeer, word lid en neem deel aan een nieuwe groep die mogelijk geïnteresseerd is in je ervaring.

Onthoud: je trekt waarschijnlijk meer aandacht voor je ervaring door de tijd te nemen om zowel je directe als indirecte netwerk te laten zien en te vertellen hoe geweldig je ervaring is.

In het kort

  • Nodigmensen in je gemeenschap uit om zich aan te melden voor je ervaring en het nieuws te verspreiden

  • Overweeg om een speciale lage prijs aan te bieden aan mensen in je directe netwerk

  • Neem de proef op de som en nodig goede vrienden uit

  • Profiteer van de sociale media

Airbnb
9 apr. 2018
Was dit nuttig?