Verbeteren op basis van recensies van gasten

Omarm feedback als een kans om te groeien.
Door Airbnb op 26 feb 2024
2 min. leestijd
Bijgewerkt op 26 feb 2024

Betere beoordelingen en positieve recensies kunnen leiden tot meer boekingen en hogere inkomsten. Leer alles over het beoordelingsproces en hoe je feedback omzet in verbeteringen.

Feedback vragen

Vraag gasten om feedback, zodat ze weten dat je jezelf wilt verbeteren.

  • Stuur een standaardbericht na het vertrek. Vraag gasten om feedback over jezelf, zoals specifieke ideeën over wat je had kunnen doen om hun verblijf nog beter te maken.

  • Schrijf een recensie over je gasten. Dit herinnert ze eraan om dat ook voor jou te doen. Je hebt na het vertrek 14 dagen om elkaar te beoordelen.

Leren van beoordelingen en recensies

Ontwikkel een eenvoudige procedure om te bepalen welke suggesties je gaat meenemen.

  • Lees elke recensie. Bedank gasten voor hun feedback en bedenk welke nuttig is voor jouw accommodatie en routine, en voor andere gasten.
  • Let op de sterrenbeoordelingen. Gasten kunnen in specifieke categorieën een sterrenbeoordeling geven en uit een lijst kiezen wat er goed ging of wat er beter had gekund. Probeer overeenkomsten te ontdekken, zoals wanneer gasten bij het beoordelen van de netheid consequent kiezen voor 'te veel rommel' of bij de beoordeling van de aankomst voor 'onduidelijke instructies'.

Verbeter waar je kunt

Jouw aanbod voor gasten kan altijd beter.

  • Reageer op recensies. Als gasten suggesties hebben, bedank je hen en ga je met hun feedback aan de slag. Hiermee laat je zien dat je feedback ernstig neemt. Reageer je op een openbare recensie, dan komt je reactie onder die van de gast te staan.
  • Denk oplossingsgericht. Is er een probleem? Zoek dan naar de oorzaak en bedenk wat jij in deze situatie kunt doen. Een donkere kamer kun je bijvoorbeeld opfleuren met lampen, schaduwplanten en spiegels.
  • Deel feedback met je team. Mogelijk moet je de co-hosts en schoonmakers wat extra instructies geven. Als gasten bijvoorbeeld kruimels op de zetel vinden, geef dat dan door aan de persoon die jou helpt met schoonmaken.
  • Werk je advertentie bij. Recensies geven meestal aan hoe goed je aan de verwachtingen voldoet. Zorg ervoor dat je voorzieningen, foto's en advertentiebeschrijving overeenkomen met wat je op dit moment aanbiedt.

De informatie in dit artikel kan na publicatie gewijzigd zijn.

Airbnb
26 feb 2024
Was dit nuttig?